Zoek MDM

Bulletin

Mazda Tribute defecte cht-sensor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35267 door handmatig-mechanisch
Ik heb een probleem met mijn Mazda Tribute 2.0L uit 2002 met handgeschakelde versnellingsbak. De auto is uitgelezen en de diagnose was een defecte cilinderkoptemperatuursensor (CHT). Kan iemand me vertellen waar de temperatuursensor zich bevindt en wat CHT betekent (CHT-sensor defect, kortsluiting of onderbreking, slechte elektrische conditie)? Dat was de diagnose. Kunt u me helpen? Ik heb de gebruikershandleiding niet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35295 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Storing in de CHT-sensor van de Mazda Tribute
De temperatuursensor en de CHT-sensor zijn hetzelfde; ze meten allebei de temperatuur. Ze zitten op de cilinderkop, meestal aan de zijkant.

Een kortsluiting betekent dat de sensor intern kortgesloten is en dat de weerstandswaarde niet verandert.
Een open circuit betekent dat de sensor intern defect is en geen weerstand meer meet.

Ik hoop dat dit helpt.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35301 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Storing in de CHT-sensor van de Mazda Tribute
Dit was erg nuttig, bedankt voor je reactie. Ik ga de temperatuursensor kopen, vervangen en laat je weten hoe het gaat. Bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35590 door handmatig-mechanisch
Excuseer mijn onwetendheid, maar de sensor die ik heb gevonden zit onder het uitlaatspruitstuk, naast de plek waar de versnellingsbak is bevestigd, als je de auto van voren bekijkt. Hij zit maar met één schroef vast. Ik heb geprobeerd een vervangend exemplaar te kopen, maar degene die ze me lieten zien is niet dezelfde als degene die ik heb gevonden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden - 13 jaar en 5 maanden geleden #35671 door handmatig-mechanisch
Dat is een beeldsensor; het is een toerentalsensor of krukaspositiesensor.
De temperatuursensor bevindt zich in de cilinderkop... probeer hem te vinden.

Het is zoiets als dit...
Probeer het eens op te zoeken als naslagwerk
Laatst bewerkt: 13 jaar en 5 maanden geleden door .