Zoek MDM

Bulletin

Mazda Tribute defecte cht-sensor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35267 door handmatig-mechanisch
Mazda Tribute defecte CHT-sensor Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een probleem met een Mazda Tribute 2.0 liter standaard uit 2002. Ze hebben hem gescand en de diagnose was een defect aan de temperatuursensor in de CHT-cilinderkop. Kan iemand mij vertellen waar de temperatuursensor zich bevindt en wat CHT betekent (defecte CHT-sensor, (kortsluiting of onderbreking), slechte elektrische conditie), wat was het resultaat? Kunt u mij helpen? Ik heb de handleiding niet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35295 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mazda Tribute CHT-sensor defect
De temperatuursensor en de CHT-sensor zijn hetzelfde; ze meten de temperatuur. Ze bevinden zich in de cilinderkop van de motor, meestal aan de zijkant.

Kortsluiting betekent dat de sensor een interne brug creëert en de weerstandswaarde niet verandert.
Open circuit betekent dat de sensor intern kortgesloten is en geen weerstand vertoont.

Ik hoop dat ik u geholpen heb.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35301 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mazda Tribute CHT-sensor defect
Het heeft me erg geholpen. Ik waardeer je reactie. Ik ga de temperatuursensor kopen, vervangen en me laten weten wat er is gebeurd. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #35590 door handmatig-mechanisch
Sorry voor mijn onwetendheid, maar de sensor die ik heb gevonden bevindt zich onder het uitlaatspruitstuk, waar de doos vastzit als je naar de voorkant van de vrachtwagen kijkt. Er zit maar één schroef aan vast, want ik heb geprobeerd hem te kopen, maar de schroef die ze me lieten zien is niet dezelfde als die ik heb gevonden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden - 13 jaar 1 maand geleden #35671 door handmatig-mechanisch
Dat is een beeldsensor, het is een toerental- of krukaspositiesensor.
De temperatuursensor bevindt zich in de cilinderkop. Probeer hem te vinden.

Het is zoiets...
Probeer het als referentie te gebruiken
Laatst bewerkt: 13 jaar 1 maand geleden door .