Zoek MDM

Bulletin

Fiat Punto startproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35260 door handmatig-mechanisch
Startproblemen met de Fiat Punto. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,

ik heb een Fiat Punto 55s en het probleem is dat wanneer ik hem probeer te starten nadat hij uren heeft stilgestaan, ik de sleutel omdraai, wacht tot de brandstofpomp is opgestart en het dan opnieuw probeer, maar er gebeurt niets. Ik moet het dan nog een keer proberen voordat hij start. Ik heb zelfs geprobeerd de sleutel twee keer om te draaien om de pomp opnieuw op gang te brengen, maar zonder resultaat; de motor blijft gewoon ronddraaien.

Ik heb het brandstoffilter vervangen, maar het probleem blijft. Weet iemand of deze auto's een ander filter hebben?

Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35338 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Startproblemen met de Fiat Punto
Het systeem gebruikt meestal een voorfilter bij de inlaat van de brandstofpomp in de tank.
Controleer de brandstofdruk en of de injectoren vuil zijn. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35406 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Startproblemen met de Fiat Punto
Trekt de motor goed op als hij start, of slaat hij af? Controleer ook de bougies; de motor zou als een raket moeten draaien. Controleer ook de ontstekingstiming; die kan een tandje versprongen zijn

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #35417 door handmatig-mechanisch
Hallo,

het enige probleem met de auto is dat hij op dit moment altijd pas bij de tweede of derde poging start; de motor moet altijd even ronddraaien, al is het maar één keer, voordat alles normaal functioneert.

Ik weet dat dit niet normaal is, want ik heb een andere auto en die heeft dit probleem niet.

Bedankt