Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Optra 2007

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35239 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Optra 2007 Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen allemaal, ik heb problemen met het stationair toerental. Het blijft schommelen tussen de 2000 en 2500 tpm en zakt uiteindelijk naar 1000 tpm, omdat het toerental op 1000 tpm bleef. Ik heb de vin van de transaxle-carrosserie schoongemaakt, omdat de IAC een kleine motor is die de motor aandrijft. Nadat ik de vin had schoongemaakt, zakte het toerental naar 800 tpm. Alles ging goed totdat ik de auto aan de kant zette en nu heb ik deze storing. Het motorstoringslampje brandt niet en er zijn ook geen foutcodes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35244 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Optra 2007
Man, heb je de IAC schoongemaakt? Normaal gesproken regelt dat kleine motortje de luchtinlaat voor de verbranding. Als je er last van hebt, vervang hem dan, want hij staat niet goed afgesteld. Hij zou een normaal geluid moeten maken en uit moeten gaan als je de contactsleutel omdraait. Heb je dat gecontroleerd?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35247 door handmatig-mechanisch

rastaman schreef: Man, heb je de IAC schoongemaakt? Normaal gesproken regelt dat kleine motortje de luchtinlaat voor de verbranding. Als je er last van hebt, vervang hem dan, want hij staat niet goed afgesteld. Hij zou een normaal geluid moeten maken en uit moeten gaan als je de contactsleutel omdraait. Heb je dat gecontroleerd?

Nou, dat laatste heb ik gecontroleerd en als dat zo is, dan gaat de deur helemaal dicht en als ik de schakelaar eruit haal, gaat hij weer open.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35250 door handmatig-mechanisch
Goedenavond, als antwoord op uw vraag raad ik u aan om de stationairloop te resetten, een ISC-reset uit te voeren. Waarschijnlijk is deze verkeerd geconfigureerd. Dit kan met een GM TECH2-scanner. Als de motor een hoge kilometerstand heeft, raad ik u aan om de stationairloopcontacten van het gasklephuis schoon te maken. Daarvoor moet u het gasklephuis demonteren, want dan raakt het ongekalibreerd. Ik hoop dat ik u hiermee heb geholpen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35254 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor het delen van je kennis. Ik ben je erg dankbaar. De auto heeft 126.000 km op de teller staan. Tot nu toe heb ik de TPMS-pin losgekoppeld, dezelfde die de IAC aanstuurt. Het is een pin met zo'n 6 of 8 draden. Ik weet het niet meer precies. Hij draaide te hard en het is de enige auto die ze voor hun gebruik hebben, dus ze kunnen hem niet meer gebruiken. Ik ga op zoek naar iemand hier in Guatemala die een GM Tech-scanner of iets dergelijks heeft waarmee ze de fabrieksparameters kunnen aanpassen.