Zoek MDM

Bulletin

Hoe kan ik de hoogte van de lichten aanpassen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3521 door handmatig-mechanisch
Hoe pas ik de hoogte van de lampen aan? Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik wil graag dat iemand mij uitlegt hoe ik de verlichting van een Mitsubishi Montero Sport uit 1999 correct kan afstellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3533 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe kan ik de hoogte van de lichten aanpassen?
Ik begrijp je vraag niet. Wil je de hoogte, hoek of iets dergelijks aanpassen? Heb je de apparatuur om dat te doen of niet?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3540 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe kan ik de hoogte van de lichten aanpassen?
Eerlijk gezegd heb ik niet de juiste apparatuur, dus ik vraag me af of er een zelfgemaakte methode is om deze aanpassing te doen... en of ik de hoek en hoogte moet aanpassen, want als de lampen aan zijn, zijn de lichtbundels te breed en is de ene hoger dan de andere. Bij voorbaat dank voor alle hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3541 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik hoop dat dit helpt. Ik heb en gebruik meestal de garagemuur. Ik zet de auto er ongeveer vier meter vanaf. De dimlichten moeten me halverwege de hoogte van de koplampen raken, dus vanaf het midden van de koplamp tot aan de grond. De linkerkoplamp zit halverwege de linker- en rechterkoplamp, zodat tegemoetkomend verkeer er minder last van heeft. De rechterkoplamp kan de berm iets meer verlichten. Ik hoop dat het helpt en de zaken niet verder compliceert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3551 door handmatig-mechanisch
Hallo, de procedure is als volgt: de auto staat op straat of een vlakke plaats, ongeveer tien meter van de muur, de koplamphoogteversteller staat in de nulstand, de lampen moeten ongeveer een meter van de grond af zijn, dat zijn min of meer de statistieken voor de hoogteverstelling van de lampen, dan zijn er twee schroeven, één voor de hoogte en één om de richting van het licht te verstellen, daar kun je met de troeven van de lampen spelen, probeer de lichtstraal er zo recht mogelijk uit te laten zien en dat deze voor de auto schijnt, probeer dat te doen en laat me weten wat er mis is, ik groet je Alfredo.