Hallo! Mijn vraag is of het mogelijk is om een 24-volt startmotor om te bouwen zodat deze op 12 volt werkt, en welke aanpassingen daarvoor nodig zouden zijn. Alvast hartelijk bedankt!
13 jaar en 6 maanden geleden - 13 jaar en 6 maanden geleden#35201door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Start-up...
Het is ingewikkeld. Ik begrijp dat de startmotor 24V is en dat je hem op 12V wilt laten draaien, maar dat is gewoonweg niet genoeg. Mogelijke oplossingen: een spanningsomvormer om de 12V naar 24V te verhogen en deze op een apart circuit aan te sluiten, waarbij alleen de output van de omvormer naar de startmotor wordt gestuurd. Maar ik weet niet of deze commercieel verkrijgbaar zijn, en ze moeten erg krachtig zijn. Er bestaan 12V naar 220V AC-omvormers, maar dan moet je de 220V weer omzetten naar 24V en vervolgens naar DC, en ik denk niet dat die krachtig genoeg zijn omdat ze maar 250 of 300W leveren. De motor opnieuw wikkelen om hem op 12V te laten draaien zou te duur zijn. Misschien dat de wikkelingseigenschappen het mogelijk maken om de spoelen los te solderen en opnieuw te solderen met een andere aansluiting (parallel) zodat hij op 12V werkt. Raadpleeg een elektricien. Ik kan zo gauw geen andere ideeën bedenken. Succes.
Laatst bewerkt: 13 jaar en 6 maanden geleden door . Reden: fout in een optie