Zoek MDM

Bulletin

Piep bij inactiviteit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden - 13 jaar en 2 maanden geleden #35109 door handmatig-mechanisch
Piepgeluid bij stationair draaien Geplaatst door manual-mecanica
allemaal

, en heel erg bedankt! Kijk, een paar weken geleden heb ik een ongeluk gehad met mijn auto omdat een hond mijn pad kruiste op de snelweg. Ik bracht mijn Ford Fiesta naar een erkende garage, en nu ze hem aan me gegeven hebben, hoor ik een vreemd geluid uit de rechterkant van de motor komen als ik in de auto kijk. Het piept als ik niet accelereer, en als ik begin te accelereren, stopt het. Het is als een piepend geluid...

Ik heb hem vandaag teruggebracht naar de garage, en ik heb het gevoel dat ze er hun handen van af willen trekken, zowel zij als mijn verzekeringsmaatschappij.
De garagehouder zei dat ze een expert zouden bellen, maar ze denken niet dat die me dekt omdat ze denken dat het niet door het ongeluk kwam, maar dit kwam me niet bekend voor:( .

Mijn auto heeft 60.000 euro, en hij vertelt me terloops dat hij denkt dat het de waterpomp zou kunnen zijn, en dat dat ongeveer 600 euro zou zijn omdat hij de distributieriem moet vervangen. Alles klinkt me als onzin in de oren, want ik dacht dat als de waterpomp defect was, het logisch zou zijn dat de auto oververhit zou raken en water zou lekken, maar mijn auto heeft daar geen last van.
Hij loopt gewoon zoals gewoonlijk, op een piepend geluid bij stationair draaien na.

Ik heb alles wat ik nodig had voor de auto gekocht toen ik hem liet repareren, dus misschien kunt u me vertellen of het door het ongeluk komt of zoiets.

Materialen:
OLIEFILTERASSEMBLAGE
RADIATOR MOTORKANAAL
INF RADIATORKANAAL
OMHOOG RADIATOR RADIATORVENTILATORASSEMBLAGE

AIRBAG
STUURWIEL UD AIRBAG
BEDIENINGSPANEEL INSTRUMENTEN AIRBAG DASHBOARD
AIRBAG
INF DASHBOARD
KOPLAMP DR
PILOT ACHTER LH
A/C
CONDENSOR DL KENTEKENPLAAT DL
KENTEKENPLAATBEKLEDING DL
DL
DL
SPOILER DL
BUMPERROOSTER DL
MOTORKAP DL
VOOR
LH BUMPER TR
SPOILER TR
BUMPER TR

DL
VEILIGHEIDSGORDEL DL LH VEILIGHEIDSGORDEL

DL
DR
MOTOROLIE ANTIVRIES A/C KOELVLOEISTOF
BUMPERAFDEKKING DL
GRILLE DL BUMPERS MASTICS
Arbeid

:
VERVANG OLIEFILTEREENHEID / VERVANG MOTOROLIE VERVANG RADIATORVENTILATOREENHEID VERVANG RECHTER KOPLAMP VERVANG RECHTERLICHT VERVANG

AIRBAG

-REGELEENHEID VERVANG KOELVLOEISTOF VOOR AIRCONDENSOR VERVANG RECHTER DL-RIEM VERVANG LINKER DL-RIEM VERVANG
STUURAIRBAG VERVANG ONDERSTE AIRBAG

DASHBOARD
VERVANG VOORRUIT VERVANG

DL
-
BUMPER
DL
-BUMPER
DWARSLIGGERS VERWIJDER EN VERVANG
DASHBOARDINSTRUMENTEN VERVANG RANDAFDICHTING DASHBOARDINSTRUMENTEN
VERVANGEN
DL-MOTORKAP VERVANGEN DL VOORKANT VERVANG LINKERSTEUN
RH-BUMPER
VERVANG ACHTERBUMPER SPOILER
DL WIEL

TOE-IN UITLIJNEN. Overigens vertelde de werkplaats me dat ze niets in de buurt van de motor hebben aangeraakt, dat ze alleen de radiator hebben aangeraakt, dus vanaf de motor naar voren.

Hartelijk dank en excuses voor het grote probleem.:blozen:
Laatst bewerkt: 13 jaar 2 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35118 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Piepen bij stationair draaien
het lijkt wel alsof de hond groot was hahahahahaha, van alle dingen die je hebt genoemd kan niets een piepgeluid veroorzaken, nu is het ding over geluiden een beetje ingewikkeld op het forum, want wat voor jou een piepgeluid is, kan voor ons een rum rum zijn, maar op dezelfde manier, als je accelereert en het stopt, kan het iets simpels zijn als de spanning van de elementriem, de waterpomp zou het kunnen zijn als je een Rocam 1.6 motor hebt, want het is een veelvoorkomend defect. Het andere wat het zou kunnen zijn is de hydraulische pomp, maar de waterpomp maakt een geluid dat schorder is dan een piepgeluid, dat doet de hydraulische pomp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35124 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor je reactie. De hond was enorm! Wat een schrik! :woohoo:

Het piepgeluid dat klinkt, lijkt hierop

*Hoewel niet zo scherp en bij accelereren verdwijnt het volledig

Mijn auto is een Ford Fiesta trend tdci 1.4.

Ik heb geen verstand van mechanica, maar ik vind het vreemd dat het de waterpomp is. En het lijkt me ook vreemd dat het kloppen niets met dit defect te maken heeft. :boos:
Dat is toch niet zo'n toeval, vindt u niet?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35134 door handmatig-mechanisch
Hoi Sasanita.
Ik ben het met Kikemec eens dat het de riemspanning zou kunnen zijn. Om zeker te zijn, als het geluid maakt, giet dan een beetje water op de riem bij de poelies. Als het geluid weggaat, is het de spanning. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35136 door handmatig-mechanisch
Hoi, het lijkt inderdaad een spanningsprobleem, maar de beweging van de componenten speelt ook een rol, wat betekent dat de dynamo of de stuurbekrachtigingspompbevestiging "verbogen" kan zijn, of zelfs een poelie. Hoe dan ook, bij een dergelijke crash zouden ze de goede werking moeten controleren voordat ze hem overhandigen. Als hij dat geluid maakt en ze hem al aan je hebben overgedragen, is het alsof ze de klus nog niet hebben afgemaakt. Dat is niet logisch. Maak het ze niet moeilijk, want al het werk dat ze voor je hebben gedaan, vertegenwoordigt een zeer hoge winst voor hen om het niet goed te doen. Succes en ik hoop dat ik je heb geholpen.