Zoek MDM

Bulletin

STORING IN HET BRANDSTOFSYSTEEM VAN DE VOYAGER 95

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35147 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: STORING IN HET BRANDSTOFSYSTEEM IN DE VOYAGER 95
Brandstofdrukverlies kan worden veroorzaakt door twee belangrijke problemen:
1. De brandstofpomp,
en 2. De drukregelaar

. Wanneer de pomp defect raakt, gaat meestal ook de terugslagklep kapot. Deze klep zorgt ervoor dat de brandstof in één richting stroomt en niet terugstroomt. Dit houdt de druk in het circuit op peil.
Wanneer deze klep defect raakt, daalt de druk in het circuit.
Wat u kunt doen, is het contact ongeveer drie keer aanzetten en vervolgens weer uitzetten, en dan starten.

Wanneer de regelaar defect raakt, genereert de pomp de benodigde druk voor het circuit, maar de regelaar laat brandstof door naar de retourleiding van de tank.

Veel succes met uw probleem... Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35152 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: STORING IN HET BRANDSTOFSYSTEEM IN DE VOYAGER 95
Groeten.
1. Ik ben het met Eddy eens: vervang het brandstoffilter.
2. Controleer of laat de druk, de opbrengst en de retentie in de injectorrail controleren. Dit doe je met een manometer. De druk moet ongeveer 40 psi zijn, de opbrengst moet minstens één liter in dertig seconden zijn en de druk moet behouden blijven wanneer de motor uit staat. Een daling van maximaal 10 psi na anderhalf uur wordt als normaal beschouwd.
3. Controleer en/of vervang het zeeffilter bij de pompinlaat.
Als dit allemaal klopt, is de kans dat je probleem te maken heeft met de brandstoftoevoer minimaal tot nul.
Ik hoop dat deze informatie nuttig voor je is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35192 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, bedankt voor je hulp. Ik ga het systeem even controleren. Ik hoop dat het de drukregelaar is. Zo niet, dan moet ik sparen om de pomp te kopen en hem zo snel mogelijk te vervangen. Alvast bedankt voor je hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35219 door handmatig-mechanisch
Wat Guillermo Felipe zegt klopt.
1. Installeer een brandstofdruk- en flowmeter op de brandstoftoevoerleiding naar de injectorfitting.
Dit geeft je een beter beeld van wat er werkelijk in het systeem gebeurt.
Mijn suggestie: na de tests die je uitvoert, moet je de binnenkant van de tank schoonmaken. Ik ben er vrijwel zeker van dat je uiteindelijk de brandstofpomp, het pompvoorfilter en het externe brandstoffilter zult vervangen. Het kan geen kwaad om ook de slangen te vervangen die in de tank met de pomp samenwerken. Succes.