Zoek MDM

Bulletin

Toyota Yaris-koppeling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35019 door handmatig-mechanisch
Toyota Yaris Clutch Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een Yaris uit 2003. Als ik hem in de eerste versnelling zet om te beginnen met rijden, moet ik iets te snel terugschakelen, anders trilt hij alsof hij wil afslaan en lijkt het alsof de wielen een beetje van de grond komen. Ook bij het schakelen naar de tweede of terugschakelen naar de tweede versnelling heb ik het gevoel dat de hendel tegen een ander stuk metaal schuurt of een ander stuk raakt, en soms lijkt de tweede vast te lopen en moet ik iets meer kracht zetten om naar de derde versnelling te gaan.
Toen ik het controleerde, vertelden ze me dat het de synchronisatoren zouden kunnen zijn, maar ik heb geen idee wat het is of moet ik het hydraulische mechanisme ontluchten?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #35023 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota Yaris Clutch
Ik hoop dat ik je kan helpen. Hebben ze de koppeling bij jou gerepareerd? Zo ja, dan klinkt het me in de oren alsof het niet goed is gedaan. Die trilling wanneer je de auto probeert op te tillen, klinkt als een krom stuur.
Wat betreft het probleem met de tweede versnelling: je zou het oliepeil en de viscositeit in de versnellingsbak moeten controleren. Als het niet verbetert, klinkt het me in de oren alsof het synchronisatoren zijn. Maar als je de olie uit de versnellingsbak haalt en het glinstert, betekent dit dat de synchronisatoren versleten zijn. Dan heb je geen twijfels meer.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.