Zoek MDM

Bulletin

multigrade minerale olie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #35011 door handmatig-mechanisch
Multigrade minerale olie Gepubliceerd door manual-mecanica
Is het raadzaam om de olie te verversen bij 5.000 km, of kun je wachten tot 10.000 km?

Ik doe het meestal tot 10.000 km, maar de laatste tijd vraag ik me af of ik de service niet te lang uitstel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #35032 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: multigrade minerale olie
Olieverversing of olieservice is afhankelijk van de auto en de specificaties van de fabrikant. Raadpleeg bij voorkeur uw handleiding! Sommige onderhoudsbeurten worden elke 24.000 km uitgevoerd, terwijl andere elke 8.000 km worden uitgevoerd. Dit varieert.

Een regel die u moet volgen, is om de olie, het filter en het luchtfilter eenmaal per jaar te vervangen, ongeacht de kilometerstand. Dat betekent dat als de olie niet aan de kilometerstand voldoet, maar wel de jaargrens heeft bereikt, u deze moet vervangen.

Ik hoop dat dit helpt,

Pablo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #35126 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: multigrade minerale olie
Dat hangt af van het merk en model van uw auto. Als de handleiding bijvoorbeeld voorschrijft dat u de olie elke 5.000 km moet verversen, moet u dat ook doen. Volgens de fabrikant verliest de olie na het afleggen van de kilometerstand bepaalde smerende eigenschappen, zoals corrosiebescherming, en dergelijke. Uiteraard kan de motor ook op de lange termijn schade oplopen. Succes

.