Zoek MDM

Bulletin

lage compressie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34924 door handmatig-mechanisch
Lage compressie Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Renault Laguna 2.0 benzinemotor uit 1995. De monteur vertelde me dat er compressie ontbreekt en dat de cilinderkop verwijderd moet worden om te zien of het een klep of zuigerveer is. Is er een manier om te controleren of het de zuigerveren of de kleppen zijn zonder de cilinderkop te verwijderen? Nog een vraag: klopt het dat je de cilinderkop, zuiger en kleppen kunt reinigen door beetje bij beetje waterstofperoxide via de inlaat te gieten, of is er misschien iets anders aan de hand? Zo ja, leg dat dan uit.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34927 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: lage compressie
Het is inderdaad mogelijk om vast te stellen of het compressielek te wijten is aan kleppen, zuigerveren of pakkingen. Monteurs beschikken over een compressielektester (geen compressietester).
Deze tester kan worden gebruikt om te controleren waar het lek zit, of het nu de inlaatklep, uitlaatklep, zuigerveren of pakking is.

Ik weet niet hoe het zit met waterstofperoxide, maar ik heb ontkolingsmiddelen gezien die helpen om opgehoopte koolstof te verwijderen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34929 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: lage compressie
Hallo, is er een manier om erachter te komen of het kleppen of ringen zijn? Je moet de compressie van de 4 cilinders meten, deze opschrijven en dan met een oliespuit een beetje olie in de cilinders doen (ongeveer 10 cc + of -), de motor ongeveer 5 seconden laten draaien met de startmotor en dan de compressie opnieuw meten. Als deze niet te veel varieert, zijn er waarschijnlijk de kleppen kapot (bijv. als de druk 150 psi is en met olie 165). Als de druk veel hoger wordt, zijn het de ringen (bijv.: 150 psi en een druk van 180 of meer). Dat komt door het water. Dat klopt, maar je moet het voorzichtig doen, anders kun je een hydraulische wig veroorzaken. Succes.