Zoek MDM

Bulletin

Toyota Corolla Avila heeft problemen met de vooras

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #34902 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag vrienden, mijn probleem is het volgende. Ik heb een Toyota Corolla uit '86, een automaat met carburateur, die op een dag een geluid begon te maken in het linker voorwiel (bestuurderswiel). Het geluid was als metaal op metaal, erg luid en versleten. Ik dacht dat het de remmen waren, maar dat was het niet. Het geluid kwam uit de inlaat van de triceta-cup en de versnellingsbak. Het probleem is dat ik in de war raak, want veel mensen zeggen dat het de versnellingsbak is en anderen zeggen dat het de cup is, maar ik weet niet wat ik moet doen.

In mijn beperkte mechanische ervaring is het me gelukt om het hele statief te demonteren en de cup die naar de versnellingsbak gaat te verwijderen (die er heel gemakkelijk uitkwam). De waarheid is dat ik geen slijtage zie. Intern, waar de cup hoort, zie ik ook geen slijtage.

Dus??? Ik weet niet wat het is, maar de auto lekte alle olie uit de versnellingsbak, en ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.

Kan iemand me helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #34917 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de vooras bij Toyota Corolla Avila
Heb je de binnencup aan de versnellingsbakzijde verwijderd? Dat wil zeggen, de interne homokineet? Als er geen zichtbare slijtage is op de vertanding van de cup ten opzichte van de versnellingsbak, kun je de kroonplaat controleren om te zien hoe deze werkt. Het is het beste om deze te vervangen om twijfels weg te nemen, omdat dit goedkoper is dan de versnellingsbak te repareren. Smeer de versnellingsbak in ieder geval in met olie om te voorkomen dat hij geluid maakt. Als het een automaat is, maken ze over het algemeen geen geluid, ze werken gewoon niet. Ik neig naar de palliatieve optie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #34918 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de vooras bij Toyota Corolla Avila
Sorry, ik vergat het te zeggen. Als het je bekend voorkomt bij het buigen, dan is het de homokineet aan de wielzijde, of wielzijde. Controleer de staat ervan, evenals die van het massalager.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #34950 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie.

Ik heb de trike nieuw gekocht en vervangen, net als het puntje dat naar het wiel toe loopt.

Mijn grote vraag is dat ik geen slijtage zie op de cup van de trike. Ik ga hem sowieso vervangen om het uit te sluiten, maar als het echt de versnellingsbak was, zou die niet volledig beschadigd moeten zijn.

Ik zeg dit omdat de versnellingsbak perfect werkt; nou ja, hij schakelt (automatisch) in ieder geval erg goed.

Ik blijf erbij, want het stoort me dat monteurs, voordat ze grondig hebben gecontroleerd, eerst de hele versnellingsbak vervangen omdat het tandwiel dat het wiel aandrijft zogenaamd beschadigd is.

Zou de versnellingsbak kapot kunnen zijn?

Bedankt, zoals altijd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #34968 door handmatig-mechanisch
Dat is wat ik je vertel: haal de beker eruit om te kijken of de binnenste groeven beschadigd zijn.