Zoek MDM

Bulletin

Opel Combo 1996 1.7d injectiepomp startonderbreker

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden - 13 jaar en 6 maanden geleden #34827 door handmatig-mechanisch
Hallo.

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand me hierover meer duidelijkheid kan geven.
Ik heb de complete motor en versnellingsbak van een andere kapotte Combo in de Opel Combo van mijn vader geplaatst.
Na de klus startte de motor niet meer. Ik merkte dat de injectiepomp in de nieuwe motor een startonderbreker heeft met een magneetventiel en een driepolige connector, in tegenstelling tot de oude motor, waarvan de pomp geen startonderbreker had en het magneetventiel slechts een eenpolige connector.
De startonderbreker zit in een plastic behuizing en het magneetventiel is niet zichtbaar, in tegenstelling tot de andere pomp, die geen startonderbreker heeft en waarvan het magneetventiel wel zichtbaar en verwijderbaar is.
Mijn vraag is: kan ik het magneetventiel van de oude pomp (die zonder startonderbreker) verwijderen en op de nieuwe pomp monteren?
Of moet ik de pomp met startonderbreker behouden en ook de kabelboom en de startonderbreker-regeleenheid van de andere auto overzetten?
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: 13 jaar 6 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #34835 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Startonderbreker voor injectiepomp Opel Combo 1996 1.7d
Je moet de contactschakelaar van de injectiepomp verwijderen. Deze is beveiligd met antidiefstalschroeven. Je moet deze schroeven uitboren om de schakelaar te kunnen verwijderen. Volg de drie draden die op de schakelaar zijn aangesloten; één ervan voert de ontstekingsstroom. Gebruik deze draad om de magneetklep van stroom te voorzien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #34842 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Startonderbreker voor injectiepomp Opel Combo 1996 1.7d
Dankjewel Davidxauen.

Dat is precies wat ik gedaan heb, alleen heb ik een hamer gebruikt om het plastic stukje te breken dat de chip boven de magneetklep vasthoudt, omdat ik niet genoeg ruimte had om te boren met de motor al in de auto. En ja, ik heb de kabel die na de chip loskwam aangesloten op de kabelboom van de auto, en alles was snel opgelost.
Groetjes:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39696 door handmatig-mechanisch
Ik heb hetzelfde probleem met een Combo uit 2004. Deze heeft een hybride ECU met twee connectoren. Mijn vraag is: welke draad moet ik doorverbinden als ik bij de startonderbrekermodule van de pomp kom en deze openmaak, zodat de magneetklep kan starten? Groeten uit Chili.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #39712 door handmatig-mechanisch
Welnu, de klep zelf heeft maar één draad, maar de startonderbreker heeft er drie die naar de startonderbrekerregeleenheid van de auto lopen.
Wat wilt u precies doen?