Zoek MDM

Bulletin

Fiesta 98 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34722 door handmatig-mechanisch
Fiesta 98 loopt stationair bij het starten Gepost door manual-mecanica
Goedenavond iedereen op het forum, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een Fiesta uit 1998 met een Endura E 1.3-motor en als hij 's ochtends start, trilt hij enorm omdat de motor niet op toeren blijft draaien. Ik moet hem een paar minuten optrekken om weer in het normale ritme te komen en dan geeft hij geen problemen meer. Maar het lijkt erop dat de koude start door de computer wordt aangestuurd zonder dat ik hoef op te trekken. Mijn vraag is of de computer defect is of misschien een sensor die vuil of beschadigd is. Heeft iemand een idee wat de oorzaak is van de storing of heeft iemand dit in zijn auto gehad? Laat me dan weten hoe ik het kan oplossen. Ik wacht op jullie reactie en dank jullie voor jullie steun. Fijne dag verder.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34723 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 98 Fiesta loopt niet stationair bij het starten
Vriend, over het algemeen worden problemen bij een koude start veroorzaakt door een storing in de koelvloeistoftemperatuursensor van de motor of de zuurstofsensor. Er gebeurt echter ook iets bijzonders met de bobines en de krukaspositiesensoren. Dit zijn echter in principe de factoren die kunnen leiden tot een onregelmatige koude start.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34774 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 98 Fiesta loopt niet stationair bij het starten
Ik zou eerst de temperatuursensor controleren.

Dan kun je kijken naar de stationair-toerentalregelaar, de stappenmotor. Die zou vast kunnen zitten, aangezien de auto een '98 is. Hij zou de originele kunnen hebben en die is beschadigd.

Controleer de bedrading en kijk of ze de thermostaat er tijdens het warme seizoen uit hebben gehaald en hem nu in de winter nodig hebben omdat de motor warmte nodig heeft!

Succes, vriend!