Zoek MDM

Bulletin

problemen met de lucht

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34659 door handmatig-mechanisch
Problemen met de airconditioning Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Ford Fiesta uit 2002. Het probleem is het volgende: ik heb ze gestuurd om de airconditioning te laten repareren, maar er zit een lek in de condensor. Ik ga hem zelf vervangen. Ik heb de manometers, de benzine en de olie. Het probleem is dat ik niet weet hoeveel benzine ik moet bijvullen en hoe weet ik hoeveel olie ik moet bijvullen? En als er al olie in zit, hoe weet ik dat dan?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34818 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Problemen met airconditioning
Bij uw auto vindt u een informatielabel met informatie over het type koelmiddel dat erin zit (meestal R134a), de hoeveelheid gas (ik heb meestal ongeveer 950 gram gezien) en de hoeveelheid olie (ik weet die informatie niet meer, maar het is erg weinig).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34843 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Problemen met airconditioning
Omdat ik niet alle details van uw auto ken, kan ik u vertellen dat de 1.4 benzinemotor 650 g R134A-benzine en 207 cm3 olie bevat. De grootste hoeveelheid olie bevindt zich in de luchtcompressor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34858 door handmatig-mechanisch
Hallo, de hoeveelheid gas is meestal 600 gram, maar na het vullen, starten van de motor en het aanzetten van de airco moet u de druk meten (en ik begrijp dat u weet hoe dat moet). Als u ziet dat de olie voldoet aan de drukcyclus en goed afkoelt, is hij klaar. Zo niet, dan kunt u de gastoevoer heel langzaam laten verlopen totdat de druk de cyclus voltooit. De olie loopt over het algemeen niet leeg, tenzij u de olie hebt verwijderd of er lekkages in de compressor zitten. Vergeet niet te controleren op deze lekkages en een vacuüm te creëren voordat u begint met het vullen van de vloeistof (gas). Ik hoop dat dit nuttig is, succes.