Zoek MDM

Bulletin

KORTE ONTWIKKELING IN EEN MUSSO SPORT PICK UP

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34611 door handmatig-mechanisch
KORTE ONTWIKKELING VAN EEN MUSSO SPORT PICK-UP Gepubliceerd door manual-mecanica
Mijn probleem is dat de vijfde versnelling slechts 200 omwentelingen verschilt van de vierde, waardoor de overbrengingsverhouding erg kort is en veel energie verbruikt. Ik wil graag weten of het rondsel van de vijfde versnelling vervangen kan worden door een exemplaar van een andere MUSSO met een langere overbrenging. Zo ja, welke MUSSO heeft dat? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34620 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: KORTE AFSTAND OP EEN MUSSO SPORT PICK-UP
als het mogelijk is dan is het mogelijk, maar je moet wat berekeningen doen om de spoed en de aanvalsdiameter te verkrijgen, om de diameter en het aantal tanden te kunnen berekenen, het is helemaal niet eenvoudig, maar ik denk niet dat het zo vanuit de fabriek komt, misschien is er een ander probleem, als je ermee op de snelweg rijdt en je gaat van de vierde naar de vijfde versnelling en je accelereert in de vijfde, dan voel je dat het voertuig het toerental verhoogt, maar de snelheid blijft hetzelfde?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34639 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: KORTE AFSTAND OP EEN MUSSO SPORT PICK-UP
De koppeling slipt niet. Het probleem is dat de vierde en vijfde versnelling qua overbrengingsverhouding erg op elkaar lijken. De motor zakt slechts 200 toeren per minuut. Ik denk dat de vijfde versnelling hoger is op de standaard Musso, maar ik weet het niet zeker. Zo ja, dan wil ik graag weten of ik hem zo kan vervangen of dat er iets anders moet gebeuren. Met vriendelijke groet. Bedankt.