Zoek MDM

Bulletin

Motor valt uit op hellingen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34592 door handmatig-mechanisch
Motor valt uit op hellingen Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal! Ik probeer erachter te komen waarom mijn Seat Ibiza Stella 1.4 geen vermogen heeft op heuvels. Ze zeggen dat het probleem een vuile carburateur zou kunnen zijn, maar dat betwijfel ik.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34594 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Motor valt uit op hellingen
Nou, als het vermogen ontbreekt en er geen duidelijk mechanisch defect is, moet je denken aan een ontstekingsfout, hetzij door een gebrek aan lucht in het mengsel, hetzij door een gebrek aan brandstof. Je moet proberen dingen uit te sluiten, te beginnen met het luchtfilter en dan terugwerkend: een vuil of verstopt brandstoffilter dat de brandstofstroom belemmert wanneer je die het hardst nodig hebt, op heuvels of tijdens het inhalen. Als deze twee dingen in orde zijn, moet je denken aan een vuile carburateur, verstopte sproeiers en/of een vuile brandstoftank. Het is een kwestie van een algemene schoonmaakbeurt en, als je toch bezig bent, ook een hercontrole van de bougies. De kans is groot dat als je alles doet wat aangegeven staat, je het probleem al hebt opgelost. Als het nog niet is opgelost, schrijf dan niets meer en we gaan verder.

Met vriendelijke groet, Rafael

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34604 door handmatig-mechanisch
Hallo Lone Rider,
ik heb wat informatie nodig, bijvoorbeeld hoeveel rook je krijgt als je de helling op komt, of je verbrand rubber ruikt, of je een automatische of handgeschakelde versnellingsbak hebt. Controleer in ieder geval de koppelingsafstelling als die handgeschakeld is en/of de slijtage van de schijf. Succes,
Miguel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34624 door handmatig-mechanisch
Servilimit heeft gelijk, er is een gebrek aan gegevens, aangezien de kans groot is dat er problemen zijn met de koppeling of overshoot. Verwijder eerst een bougie en controleer de kleur en conditie ervan om olie en dergelijke uit te sluiten. Meet de compressie om motorstoringen uit te sluiten en te achterhalen waar de oorzaak ligt. Het kunnen ongereguleerde kleppen zijn, of gewoon een verkeerde afstelling.