Zoek MDM

Bulletin

Opel Corsa pick-up truck, jaar 97

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34565 door handmatig-mechanisch
Opel Corsa pick-up truck, jaar 97. Uitgegeven door manual-mecanica
Deze truck werd geraakt in het carter en na een poging wilde hij niet meer starten. Het voelt alsof de brandstofpomp niet werkt en als ik er gelijkstroom op zet, werkt hij wel, maar de motor wil nog steeds niet starten. Blijkbaar komt er geen stroom bij de injectoren en ik denk dat het hetzelfde relais is dat de brandstofmotor bereikt, of misschien heeft hij een benzineblokkering door de impact, maar waar zit die?
Als iemand iets wil voorstellen, zou ik dat zeer op prijs stellen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34568 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Corsa pick-up truck, jaar 97
Hallo!! Controleer het relais. Het is paars. Het regelt de brandstoftoevoer. Gezien de leeftijd van je truck, vermoed ik dat het defect is! De pomp werkt naar behoren! Je moet hem uit de brandstoftank halen, een jerrycan met brandstof vullen en testen om te zien wat er aan de hand is! Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34574 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Corsa pick-up truck, jaar 97
Hallo,
het lijkt erop dat je probleem is begonnen met de impact in het carter. Ik raad aan om het krukastandwielgedeelte te controleren, waar de positiesensor zich bevindt. Als dit door de impact wordt geraakt of verplaatst, is er geen ontstekingsimpuls en start de motor dus niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34627 door handmatig-mechanisch
Controleer de impactsensor, het is een noodknop die bij een botsing of een sterke impact wordt gedeactiveerd en de stroom naar de brandstofpomp onderbreekt,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #34940 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik waardeer de informatie enorm. Het was inderdaad het paarse relais aan de passagierskant en ik moest een tandje van de distributieriem verplaatsen, want toen ik hem startte, explodeerde hij en volgens het startschot was dat iets te vroeg, maar hij startte zoals voorheen en dat moet komen doordat de krukassensor door de klap een beetje bewogen moet zijn en ik de helft van het carter recht heb gezet. Ze vertelden me zelfs dat de klap erg hard was. Heel erg bedankt.