Zoek MDM

Bulletin

Problemen met gasrecirculatie creëren een vacuüm...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34407 door handmatig-mechanisch
Gasrecirculatieprobleem creëert een vacuüm... Geplaatst door manual-mecanica
Beste allemaal, ik zal jullie mijn probleem vertellen. Ik heb een Datsun 160j (L16-motor) uit 1980. Het vreemde is dat ik hem onlangs heb afgesteld, alles heb veranderd wat ik kon bedenken, en ineens stak ik mijn vinger in de slang die uit het kleppendeksel komt en in plaats van te blazen, creëerde hij een vacuüm... zoiets heb ik nog nooit eerder gezien. Als iemand informatie heeft die mij kan helpen, zou ik die zeer op prijs stellen. Ook het motordistributieschema kan ik niet beantwoorden, want het enige waar ik aan kan denken is dat de ketting slecht is afgesteld (nokkenas iets achter), want om de motor stationair te laten draaien moet je de vervroeging te ver naar voren zetten... alvast bedankt voor het lezen en reageren. Met vriendelijke groet,

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34423 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Probleem met gasrecirculatie creëert een vacuüm...
In Datsums is het normaal dat het door het ontluchtingsventiel zuigt, aangezien het de PCV-klep is. Koppel het los en sluit het af om te zien of dit het geval is. Succes, en dat is alles.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34426 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Probleem met gasrecirculatie creëert een vacuüm...
Geachte heer, ik waardeer uw tijd... het probleem is dat het alleen de slang is, die heeft geen v/v PCV, het zou een positieve recirculatie moeten zijn... bedankt, en ik kijk uit naar meer reacties, hopelijk van iemand die dit is overkomen... groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34427 door handmatig-mechanisch
Nou, ik denk dat je moet controleren of de nokkenassen in de overlappositie staan. Ik geloof dat de klepkaliber tienduizendste inch is, gelijk aan de inlaat en uitlaat. Controleer eerst of de nokkenassen niet groter zijn dan andere en of de as origineel is. Zo niet, dan moet je de timing alleen op de cilinderkop in de tweede positie instellen of de kabels van achter naar voren aansluiten, dat wil zeggen, beginnend met de nokkenas in positie één om te controleren of de distributie omgekeerd is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34431 door handmatig-mechanisch
Beste, bedankt voor je bijdrage, de klepverstelling staat respectievelijk op 0,25 en 0,30 mm edm en esc... de nokkenas is origineel en is

als nieuw... wat betreft de distributie, toen ik die uit elkaar haalde dacht ik dat het verkeerd was gedaan en ik had niets gemarkeerd, en aangezien ik geen illustratie kon vinden, heb ik alleen zuiger #1 op BDP en de nokkenas in uitlaat #1 (cilinder 1 in de uitlaat) geklokt of gepositioneerd, dit baart me twijfels, aangezien de nokmarkeringen niet overeenkwamen... Ik zeg je dat het stationair draaien onregelmatig is, maar bij hoge snelheid of tijdens het rijden loopt hij geweldig... het andere is dat als hij koud start, het te lang duurt om te stabiliseren en het faalt, totdat het daar lange tijd is voordat hij een normale temperatuur bereikt. Met de ontstekingstijdstip op ongeveer 30° (vervroegd) wordt het stationair toerental geregeld, en bij een koude motor is het bijna niet nodig dat deze op temperatuur komt om de motor goed te laten werken. Het vacuüm in de positieve recirculatie varieert niet... Ik denk dat ik morgen de positie van de nokkenas ga controleren... Ik denk dat dat het zou kunnen zijn...

Bedankt voor je tijd en alle input is welkom...