Zoek MDM

Bulletin

Vreemd geluid uit de motor van een Nissan Frontier 3

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34406 door handmatig-mechanisch
Vreemd motorgeluid in een Nissan Frontier 3 Geplaatst door manual-mecanica
3 dagen geleden begon ik een geluid te horen dat klonk alsof de ventilator iets raakte. Het geluid werd steeds luider totdat ik op de snelweg reed en bij het inhalen met 130 km/u hoorde ik een hard geluid als van een hamer, maar zonder dat de motor het begaf. Ik zette de auto op stationair draaien en het olielampje ging branden. Ik stopte, startte de auto opnieuw en hij startte zonder problemen. Maar wat zou het kunnen zijn met het aanhoudende hamerende geluid?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34410 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vreemd motorgeluid in een Nissan Frontier 3
Goedemorgen, mijn vriend. Dat is de ketting die zo loopt. De nokkenassen hebben een bakelieten blok en omdat dat versleten is, moet je een kit kopen om het geluid te verwijderen. Het geluid doet je denken dat het een dieselmotor is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34441 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vreemd motorgeluid in een Nissan Frontier 3
De ketting is nieuw, met 40.000 km op de teller. Moet ik deze vervangen als ik een bakelieten schaats heb?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34445 door handmatig-mechanisch
Je moet het goed controleren, maar als die vrachtwagens zo klinken, dan is het een ketting.