Bedankt. Wat je suggereert over het injecteren van een bepaalde hoeveelheid benzine, is precies wat ik in gedachten heb sinds ik hoorde dat het mogelijk is. Er is een programmeeroptie, VRC heet die volgens mij, waarmee je een klein beetje benzine bij de LPG kunt mengen, ongeveer 2 of 3% van de hoeveelheid LPG die de ECU bepaalt.
Mijn systeem is een Ferrosiet BRC-systeem met twee jaar garantie, en ik ben van plan om het bij mijn volgende onderhoudsbeurt te overwegen. Ik geef de voorkeur aan dat additief boven een additief dat niet zo'n goede reputatie heeft, en bovendien staat mijn auto niet op de lijst van auto's die het nodig hebben.
De problemen die ik had, zijn nu opgelost. Ten eerste door het koelsysteem te ONTLUCHTEN, wat ze na de installatie niet deden, waardoor de temperatuur steeg doordat het water op was. De oplossing was gevonden nadat de verwarming een tijdje op vol vermogen had gedraaid en er water was bijgevuld. Het probleem is niet meer teruggekomen. Blijkbaar is er niet veel ervaring met LPG.
Gelukkig was er geen probleem met begrip of iets dergelijks.
Sinds de eerste onderhoudsbeurt, 20.000 km na de installatie van de LPG-motor, gaat het goed, al komen de trillingen soms terug bij stationair draaien. Maar omdat ik normaal gesproken niet in de stad rijd, ben ik eraan gewend en hecht ik er niet zoveel waarde aan.
Ze hebben de inlaatleiding schoongemaakt en het LPG-filter vervangen. Ik weet niet of ze nog meer hebben gedaan, maar de motor loopt nu beter en ik heb sindsdien geen problemen meer gehad.
Voor nu heb ik dit additief toegevoegd.
www.motortech.es/epages/eb8678.sf/es_ES/...%22lm%202503-0001%22
om klepzittingen schoon te maken met benzine (de helft van wat ze aanbevelen) en ik rijd ongeveer 500 km op benzine, elke 3.000 of 4.000 km.
De auto rijdt steeds beter als je hem een paar honderd kilometer op benzine laat rijden. En als je hem dan weer op gas zet, merk je ook dat hij beter rijdt dan voorheen.
Ik heb in een jaar tijd zo'n 30.000 km op LPG gereden en tot nu toe zijn de ervaringen - afgezien van wat ik heb genoemd - goed.
Dank u voor uw interesse.
Bent u ook vertegenwoordiger van BRC?
Ik begrijp dat Ferrosite haar franchisenemers niet toestaat andere merken te installeren.
Als je me iets wilt vertellen, is mijn e-mailadres: