Zoek MDM

Bulletin

Stratus 97 SE verbruikt veel gas

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3438 door handmatig-mechanisch
Stratus 97 SE verbruikt veel benzine. Geplaatst door manual-mecanica
Ik vraag jullie om hulp. Mijn Stratus uit 1997 verbruikt veel benzine. Iemand vertelde me dat het een defecte sensor is, maar ik weet niet welke. Ik hoop dat iemand me kan adviseren.

Hij heeft ook een storing bij het starten in de eerste 200 meter. Hij schokt, schakelt niet in de tweede versnelling, of als ik hem even laat opwarmen voordat ik start, verdwijnt de storing, maar na een tijdje opwarmen verdwijnt de storing. Een monteur vertelde me dat het niet aan de versnellingsbak ligt, omdat ik hem al ter reparatie heb aangeboden... iemand die me kan helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3447 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stratus 97 SE verbruikt veel gas.
Controleer het luchtfilter, de luchtstroomsensor, de MAF en kijk ook of er luchtleidingen los zitten. Het zou ook de EGR-klep of de lambdasonde kunnen zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3483 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stratus 97 SE verbruikt veel gas.
Hartelijk dank voor je reactie. Het was erg nuttig!
Ik heb hem gecontroleerd en er lekte inderdaad lucht en er waren twee slangen gebarsten. Ik heb hem naar de monteur gebracht en die heeft het gerepareerd. Het vervelende is dat hij schokkerig is en het een tijdje duurt voordat hij in de tweede versnelling komt, de eerste 200 meter nadat ik hem heb gestart. Kun je nog iets anders voorstellen?
NB: Hij verbruikt nog steeds veel benzine, maar ik heb hem nog niet afgesteld. Zou dat het kunnen zijn? Of is er daadwerkelijk een sensor kapot op de Stratus, waardoor hij meer benzine verbruikt?

HEEL ERG BEDANKT!!:S

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3500 door handmatig-mechanisch
HALLO TOMAS

, WAT HET BRANDSTOFVERBRUIK BETREFT, IS EEN ONDERHOUDSOPTIE HEEL BELANGRIJK. JE VERMELDT NIET WANNEER HET VOOR HET LAATST IS GEDAAN, MAAR HET MOET ELKE 6 MAANDEN OF 10.000 KM GEBEUREN. ALS DE FILTERS ZEER VUIL ZIJN OF DE BOUGIES AL HUN MAXIMUM HEBBEN BEREIKT, PROBEERT DE COMPUTER OF ECU HET VERMOGEN TE HERSTELLEN DOOR DE BRANDSTOFTOEVOER TE VERHOGEN. HET KAN OOK ZIJN DAT DE TRANSMISSIE EEN OLIEVERVANGING NODIG HEEFT.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3508 door handmatig-mechanisch
Hallo, brandt het controlelampje toevallig? Zo ja, controleer het dan met de boordcomputer. Zo niet, dan zou je brandstofverbruik na de afstelling moeten dalen. Controleer de overdrivekabel naar de versnellingsbak. Deze kan ontregeld en te strak staan, en bij accelereren blijft hij gespannen staan, waardoor de versnellingsbak niet kan schakelen. Maak tijdens de afstelling ook de gasklep schoon. Met vriendelijke groet, Alfredo.