Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Blazer Tahoe automatische transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #3425 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Blazer Tahoe Automatische Transmissie Geplaatst door manual-mecanica
Kunt u mij helpen en uitleggen hoe ik de olie en het filter van een Chevrolet Blazer-Tahoe automatische transmissie uit 1993 moet verversen? Of heeft u er een handleiding voor? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #3428 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Blazer Tahoe automatische transmissie
Je moet het carter uit de bak halen en dan zou je het oliefilter moeten vinden. Hoeveel kilometer heeft de auto gereden en welk defect veroorzaakt het? Verzamel de olie als deze niet verbrand is, want onthoud dat nieuwe olie meer reinigende eigenschappen heeft en als je alles ververst, kan dat soms problemen opleveren als de bak al flink wat kilometers heeft gereden. - Groeten Alf

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #3440 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Blazer Tahoe automatische transmissie
Hallo, bedankt voor je reactie en het advies. Mij was verteld dat het carter verwijderd moest worden. Ik wilde het even bevestigen. Ik heb een monteur en een werkplaats voor injectie, ik doe niets met automatische transmissies, maar het probleem is van een vriend. De truck heeft 209.000 km op de teller en wanneer hij in de directe transmissie staat, begint hij plotseling te slippen en schakelt hij niet meer in. Hij komt niet verder dan 90 km. Ze vertelden hem dat het filter mogelijk verstopt is, dus vroeg hij me om het te vervangen. Ik ga de olie bewaren, zoals je me hebt verteld. Nogmaals bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #3446 door handmatig-mechanisch
Controleer ook de overdrivekabel, soms blijven deze achter en kunnen dan ook deze problemen veroorzaken. Het filter is rechthoekig, als ik het goed heb. Ik weet niet of je daarop wilt letten. Mijn vader goot altijd een klein kopje koffie vol remvloeistof in de versnellingsbak om de kleppenhuisafdichtingen los te maken. Nu weet ik niet of jij dat wilt doen. - Groeten Alfredo, als je de peilstok niet verwijdert en aan de olie ruikt, als het verbrand ruikt, betekent dit dat de versnellingsbakschijven al versleten zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #3514 door handmatig-mechanisch
HALLO VRIEND:
EERST WIL IK JE VERTELLEN DAT ALS HET VERSTOPTE OLIEFILTER VAN DE VERSNELLINGSBAK VERSTOPT IS, JE EEN GELUID MAAKT TIJDENS HET RIJDEN EN JE OOK GEEN VERSNELLING MEER HEBT OMDAT JE GEEN OLIE DOORVOERT. IK ADVISEER JE OM DE GEUR VAN DE OLIE EN DE KLEUR TE CONTROLEREN. ALS HET STINKT OF DONKER IS, HEB JE PROBLEMEN MET DE SCHIJVEN. MAAR WEES VOORZICHTIG, ALS
DE OLIE GOED IS, KAN ER NOG EEN ANDER PROBLEEM ZIJN. IK WEET NIET HOE HET MET DE VERSNELLINGSBAK VAN DE BLAZER GAAT, MAAR IK STEL ME VOOR DAT DIE ELEKTRONISCH IS EN DAN KAN ER EEN PROBLEEM ZIJN MET EEN OF ANDER SIGNAAL, BIJVOORBEELD DE (TPS), DE VLINDERKLEP VAN DE MOTORACCELERATOR. OMDAT U OOK EEN PROBLEEM KAN HEBBEN MET DE VACUÜMMODULATOR VAN DE T/O VAN DE GOUVERNEUR.