Zoek MDM

Bulletin

Toyota Hilux 2008 Dynamo Poelie Lager

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34196 door handmatig-mechanisch
Beste vrienden,
ik schrijf u om u de volgende vraag te stellen: De dynamopoelie heeft een kogellager dat in de ene richting drukt en in de andere richting loslaat, waardoor de dynamo de ene kant op draait en niet de andere.
De vraag is: wat is het doel van dit mechanisme? In elke auto die ik heb gezien, zit het vliegwiel van de dynamo vast en zit er niets in.
Heeft Toyota dit uitgevonden om meer winst te maken? Ik zie het nut van dit mechanisme niet in. Dat kogellager kost ongeveer $ 300.
Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34257 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota Hilux 2008 Dynamo Poelie Lager
Hallo allemaal. Ik zal jullie eens wat vertellen: deze poelie wordt in de volksmond een hydropulley voor dynamo's genoemd. Hij is ontworpen om trillingen van de riem te elimineren, wat in jouw auto een serpentine riem is. Dat wil zeggen dat hij één lange riem heeft voor alles, in plaats van aparte riemen voor de waterpomp, dynamo, airconditioning en stuurbekrachtiging. Je ziet dit bij dieselmotoren en sommige benzinemotoren met een V8-motor. De prijs is afhankelijk van het land, maar hier in Costa Rica kost hij ongeveer $ 350. Hij is ontworpen voor een levensduur van ongeveer 80.000 tot 90.000 kilometer, maar daarna zul je flink moeten sjoemelen, want als hij blijft zitten, elimineert hij de trillingen van het systeem niet en kan de riem doorsnijden of de spanarm breken. Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.