Zoek MDM

Bulletin

2007 Toyota Corolla koppeling te hard

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34067 door handmatig-mechanisch
2007 Toyota Corolla koppeling te hard Geplaatst door manual-mecanica
Kan iemand mij helpen met dit kleine probleem? Ik heb 4 maanden geleden de hele koppeling (plaat, schijf, kraag) van mijn Toyota Corolla (Venezuela) uit 2007 vervangen en nu is het koppelingspedaal stroef. Ik waardeer uw hulp bij het oplossen van dit probleem. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34094 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2007 Toyota Corolla koppeling te hard
Allereerst, is de koppeling hydraulisch of mechanisch, dat wil zeggen, zit er een kabel of een pomp in?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34096 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2007 Toyota Corolla koppeling te hard
Hallo vriend, je vermeldt dat je de complete koppelingsset hebt vervangen (schijf, plaat, kraag). Je vermeldt niet of het hydraulisch, mechanisch of met een zweep is. Je zou moeten vermelden waarom je de koppeling hebt vervangen. Was de koppeling al moeilijk voordat je hem verving, of heb je hem vervangen omdat de tandwielen niet meer pasten? En of je hem hebt vervangen en hij was moeilijk of zacht. Of dat je hem hebt gemonteerd en hij was zacht, maar door gebruik is hij moeilijk geworden. En hoe lang heb je hem al? Als het een zweep is, is mijn ervaring dat dat systeem na verloop van tijd door gebruik moeilijk wordt. Dat komt door de interne slijtage van de voering waar hij werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34098 door handmatig-mechanisch
het is hydraulisch

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34099 door handmatig-mechanisch
Hoi, de koppeling is hydraulisch. Ik heb hem vervangen omdat de versnellingen niet aansloegen, vooral niet in de eerste versnelling en de achteruitversnelling.
In het begin ging het soepel, maar nu is het pedaal zwaar.