Zoek MDM

Bulletin

Zuigers 1 en 3 werken niet, 3.2 Isuzu Rodeo95 motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #33900 door handmatig-mechanisch
Kunt u mij helpen met een 3.2 Isuzu Rodeo motor, zuigers 1 en 3 werken niet. Ik heb de timing al gecontroleerd en het blijft haperen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #33904 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Zuigers 1 en 3 werken niet, 3.2 Isuzu Rodeo95 motor
Heb je de cilindercompressie gecontroleerd?
Heb je gecontroleerd of er vonken bij de bougies komen en of het signaal de injectoren bereikt?
Als je dit allemaal hebt gedaan, de bougies hebt vervangen en de bobines hebt getest, zou er een klepprobleem met de cilinderkoppakking kunnen zijn

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #33909 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Zuigers 1 en 3 werken niet, 3.2 Isuzu Rodeo95 motor
Hoi Haros? Heb je al iets aan de cilinderkop gedaan? (Klepzittingen gecorrigeerd? Ik ben het eens met joni07, het eerste wat je moet doen is de mechanische onderdelen van de motor. Als de compressie goed is... +/- 125-140 psi of meer, ga dan verder met het ontstekingssysteem... (de bobine en de integrale module heffen alle cilinders op als ze kapot zijn). Als het goed is, controleer dan de injectorcircuits. Controleer het signaal in de injectoren met een injectortestlampje. Als er een lampje brandt, controleer dan de injectoren... maar het is ongebruikelijk dat er twee tegelijk kapot gaan... Natuurlijk wil ik benadrukken dat het een Chevrolet-voertuig is. Het is beter om de diagnosestrategie te gebruiken en de stappen daarvan te volgen. Je vindt die in de servicehandleiding...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #33914 door handmatig-mechanisch
Bedankt, ik heb de vonk en de injectoren al gecontroleerd. Ik heb alleen de cilindercompressie nodig. Ik heb de bobines vervangen en het is nog steeds hetzelfde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #33937 door handmatig-mechanisch
Zoals mijn collega's zeggen, moet je de compressie van de cilinders controleren. Als die erg laag is of helemaal niet bestaat, heb je twee opties: zuigerveren of kleppen. Om erachter te komen welke van deze twee factoren het is, doe je een eenvoudige test: doe een beetje olie in de verbrandingskamer en meet de compressie opnieuw. Als de compressie aanzienlijk stijgt, is er sprake van een zuigerverenprobleem. Als de compressie gelijk blijft, is er sprake van een klepprobleem, of het nu gaat om afstelling, kromming of een slechte zitting. Probeer in ieder geval altijd eerst de kleppen af te stellen. Succes.