Zoek MDM

Bulletin

mechanische problemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3381 door handmatig-mechanisch
mechanische problemen Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben Denito en ik heb een Express. De distributieriem brak toen ik hem aan het afstellen was. Ik probeer er een nieuwe riem op te zetten voor het geval ik geen kleppen heb verbogen, zodat ik hem kan starten. Ik heb de krukasmarkering op nul gezet en de nokkenas op de markering die is aangegeven voor de F8Q 1.9-motor en de pompmarkering die op het plastic distributiedeksel staat. Het probleem is dat wanneer ik de motor met de hand aan de krukas draai om de klepspeling te controleren en te kijken of er verbogen zijn, ik een hele slag maak en hij ergens tegenaan loopt. Zou het kunnen dat er daadwerkelijk een klep verbogen is? Alvast bedankt aan iedereen die me wat informatie kan geven.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3445 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: mechanische problemen
Hoi Denito, ik vrees dat als je de distributie correct hebt afgesteld en je merkt dat er iets de motor blokkeert wanneer je de motor draait, dit betekent dat je een kromme klep hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3476 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: mechanische problemen
Verwijder het kleppendeksel en kijk of er een klep is met veel meer speling dan zou moeten. Zo niet, kijk dan naar de nokkenaspoelie, die een smeltzekering heeft die soms wordt doorgesneden om de kleppen te beschermen. Als alles in orde is, stel hem dan af en start hem, dan zou het moeten werken.