Zoek MDM

Bulletin

Seat Ibiza 1.4 benzine, bouwjaar 96, start en stopt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3365 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik hoop dat iemand me kan helpen. Mijn probleem is dat ik een Seat Ibiza 1.4 benzinemotor uit 1996 heb. De auto start perfect, maar slaat na een seconde af. Hoe hard ik ook probeer, hij doet steeds hetzelfde. Ik heb het luchtfilter vervangen, maar het is nog steeds hetzelfde. Wat kan ik doen?
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3367 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: seat ibiza 1.4 benzine bouwjaar 96, start en
Hoi Madmax, nou, met wat je zegt, is er niet veel aan de hand, maar ach. Als ik me goed herinner, was die motor een singlepoint-injectiemotor. Je zou moeten beginnen met kijken naar het makkelijkste: of de brandstofpomp goed werkt, of hij de juiste spanning krijgt, of de pomp geen geluid maakt tijdens het draaien, enz. Als alles in orde is, kijk dan of het een probleem is met het brandstoffilter, want helaas worden brandstoffilters vaak vergeten. Probeer het te vervangen.
Als het na dit alles nog steeds hetzelfde is, beginnen de complicaties, omdat je niet vermeldt of hij koud werkt, wat ik aanneem als je zegt dat je hem niet kunt starten, of dat hij start en een paar seconden duurt, of dat hij gewoon blijft proberen te starten. Ik meen dat je zei dat hij startte en meteen weer stopte. Als dat het geval is, kan het zijn dat de openingstijden van de injector te lang zijn en de motor uiteindelijk afslaat, of dat de stationairtoerentalregelaar niet goed werkt. Wat ik me niet meer herinner, is of dit model een regelaar had die werkte door de gasklep in te drukken of een stappenmotor.
Om de inspuittijden te controleren, heb je geen andere keus dan dit met een oscilloscoop te doen, maar het is bijna waarschijnlijker dat de stationair-toerentalregelaar vuil of defect is. Probeer het eens.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3377 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: seat ibiza 1.4 benzine bouwjaar 96, start en
Koop een spray om de gasklephuizen van carburateurs schoon te maken en maak die van jou schoon. Waarschijnlijk zit er veel vuil in dat zich in de loop van de tijd ophoopt. Spuit het erop, geef maximaal gas (altijd met de auto uit) en maak de zijkanten schoon met een doek en een staaf totdat ze schoon zijn. Controleer de temperatuursensor en als dat niet het geval is, controleer dan het pomprelais en doe dan het andere verhaal. -

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3408 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je hulp.
Maar ik heb een Seat-monteur geraadpleegd over het probleem, en hij vertelde me dat als de auto prima startte en na een seconde weer stopte, zoals bij mij het geval was, het te wijten moest zijn aan een startonderbreker. De autosleutel was waarschijnlijk gedeconfigureerd en moet bij de garage opnieuw worden geconfigureerd. Ik zou de andere sleutel moeten proberen, die de auto zou moeten starten. Nou, ik heb de andere sleutel geprobeerd, en die startte perfect. Ik wist niet dat zo'n oude auto een elektronisch gecodeerde sleutel had.
Dus, dat is alles wat ik zei. Heel erg bedankt voor de hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3433 door handmatig-mechanisch
Als u de gasklep wilt schoonmaken, kan dat geen kwaad. Op die manier bereikt u ook een regelmatig stationair toerental.