Zoek MDM

Bulletin

CHEVY START NIET

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33625 door handmatig-mechanisch
CHEVY WIL NIET STARTEN Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo forumgenoten, ik heb dringend jullie hulp nodig voor een Chevy Monza uit 2001, handgeschakelde 5-versnellingsbak, 1,6 MPFI. Het bleek dat mijn vrouw aan het rijden was en plotseling een geluid in de motor hoorde, waardoor deze afsloeg. Ze probeerde de motor meerdere keren te starten, maar er gebeurde niets. Ik ben gaan kijken wat het probleem was. Het bleek dat de distributieriem van de spanrol was losgeraakt en dat de bout van de krukaspoelie los zat, waardoor de riem ook van de poelie liep en de auto afsloeg. Ik denk dat ik de bout van de poelie heb aangedraaid en de riem heb gemonteerd, en dat ik de auto wilde starten. Hij startte wel, maar hij hield het toerental niet vast en als ik gas gaf, reageerde hij niet en sloeg hij meteen af. We moesten de auto bij een tankstation achterlaten. Laten we hopen dat er niets gebeurt. Hoe kan ik hem op tijd weer aan de praat krijgen, of wat zou het probleem kunnen zijn? Ik heb het echt nodig, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33628 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: CHEVY START NIET
Goedemorgen vriend, uit wat je zegt, raad ik je aan om te controleren of het goed staat. Als het goed staat, zou de nokkenastandwielgeleider er zo onder moeten zitten en de nokkenas er zo boven. Als het zo zit, is het perfect. Uit wat je zegt, blijkt dat de klep krom is en dat is de reden waarom hij geen vermogen heeft, omdat er geen compressie is. Bij accelereren geeft hij wat uitleg over de in- of uitlaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33636 door handmatig-mechanisch
Het lijkt mij dat de timing gewoon goed moet zijn, maar controleer wel heel goed of de krukaspen het kanaal dat in de krukas loopt niet heeft beschadigd, want dat gebeurt nogal eens bij deze voertuigen. In ieder geval lijkt het mij onwaarschijnlijk dat deze motor dubbele kleppen heeft, als ik me goed herinner.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33640 door handmatig-mechanisch
Bedankt, Kikemec, voor je hulp. Is er een handleiding hoe ik het op tijd kan instellen, of hoe en waar ik die informatie kan vinden? Fijne dag verder.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33641 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, Frito. Volgens dit verhaal reed de auto een heel eind toen ik hem startte, maar hij ging niet harder dan 40 km/u, en toen gebeurde de rest. Ik denk niet dat er een klep verbogen is, en ik hoor geen ploppen. Hoe krijg ik hem weer op tijd? Bedankt.