Zoek MDM

Bulletin

problemen met de airconditioning van de Ford Fiesta

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33585 door handmatig-mechanisch
Problemen met de airconditioning van de Ford Fiesta Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Ford Fiesta uit 2002. Het probleem is het volgende: een jaar geleden stopte de auto met koelen als ik in de rij stond. De auto blies wel lucht, maar koelde niet als ik de motor liet draaien. Hij koelde wel en 's nachts ook niet, alleen als ik de motor liet draaien. Een week geleden heb ik de originele compressor gekocht. Ze hebben onderhoud gepleegd aan alle leidingen, de condensor en de verdamper schoongemaakt en de nieuwe compressor geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan. De auto koelt niet in de leidingen, alleen als ik de motor laat draaien of als het regent. De auto koelt wel. Tja, wat zou het kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33588 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Fiesta airconditioning problemen
Hoi Felix, je probleem zit in de elektrische ventilator, want het antwoord is het volgende: bij het inschakelen van de airco moet de elektrische ventilator op een lage snelheid draaien, aangezien deze auto's met twee snelheden werken. Als er geen signaal is van het hogedrukventiel, of als het relais beschadigd is, of als de weerstand slecht is, moet je controleren of de ventilator bij het inschakelen van de airco aangaat, want als dat niet het geval is, stijgt de druk en wordt de compressor om veiligheidsredenen geactiveerd. Als de druk daalt, gaat hij aan. Natuurlijk komt er tijdens het rijden voldoende lucht binnen en daalt de druk. Daar begint hij af te koelen. Doe een beetje water in de condensor en je zult zien hoe hij afkoelt. Als hij stilstaat, moet de druk tussen 40 x laag en 230 x hoog liggen. Als hij 250 of 260 bereikt, zet je de elektrische ventilator aan op de tweede snelheid en verlaag je de druk opnieuw, zodat de ventilator op de eerste snelheid blijft draaien. Ik hoop dat mijn hulp nuttig is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33589 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Fiesta airconditioning problemen
Hoi Felix, je probleem is een beetje vreemd, aangezien de Fiesta's een koelkast zijn. Haha, doe deze test eens: start de auto op de parkeerplaats en zet 10 minuten later de airconditioning aan op gemiddelde snelheid. Als hij na nog eens 10 minuten nog steeds niet koelt, controleer of voer dan onderhoud uit aan de hoofdventilator. Als er een tweede ventilator is, controleer die dan ook. Controleer het spruitstuk of de voet van de ventilator en het schoepenwiel zelf als deze niet beschadigd zijn. Repareer of vervang hem in geval van een storing. Je kunt ook proberen om een universele elektrische ventilator van 20 cm (ervan uitgaande dat je alleen de radiator hebt) voor de condensor te plaatsen. Ik had een soortgelijk probleem in de truck en heb het opgelost door een elektrische ventilator van 30 cm te plaatsen, dezelfde als jij, met een nieuwe compressor. Laat een reactie achter over hoe het is gegaan. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33602 door handmatig-mechanisch
Vriend, als ik de airconditioning aanzet, gaat de elektrische installatie ook aan, maar ik heb gemerkt dat de auto goed koelt als ik water in de radiator giet. Het zal wel aan de elektrische installatie liggen, maar het is een nieuwe Valeo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33629 door handmatig-mechanisch
Oké, maar de stroom blijft aan op lage snelheid, want als hij aan blijft, controleer dan of er niet te veel gas is. Als je een drukmeter hebt, controleer dan of x laag 40 is en x hoog 200 tot 230. Dat zijn de twee dingen die deze storing veroorzaken. Ten eerste werkt de elektromotor niet goed of heeft hij te veel gas, maar ik ben meer gehecht aan de elektromotor. Hij is niet constant aan op lage snelheid. Doe nu iets anders. De weerstand die hij heeft in de elektromotor, koppel hem los en overbrug hem en vertel me hoe het werkt.