Zoek MDM

Bulletin

OVERSCHRIJDT NIET 4000 RPM DISCOVERY 93

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33534 door handmatig-mechanisch
OVERSCHRIJDT NIET 4000 RPM DISCOVERY 93 Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik vertel je dat mijn probleem met mijn Land Rover Discovery uit 1993 is dat hij, wanneer ik accelereer tot 4.000 toeren per minuut, vertraagt en het onmogelijk is om boven de 4.000 toeren per minuut te komen; het voelt alsof hij remt. Kan iemand me vertellen wat dit zou kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33734 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: DISCOVERY 93 DRAAIT NIET BOVEN 4000 RPM
Het blijkt dat als het elektronisch gestuurde injectie betreft, de brandstoftoevoer mogelijk moet worden afgesloten na ongeveer 4000 tpm. Ik raad u aan om gematigder te rijden en niet te hard te rijden, aangezien de genoemde auto niet is ontworpen om op hoge snelheden te rijden. Dit is normaal, maar het is het beste om de handleiding van de fabrikant te raadplegen om te weten bij welk toerental de brandstoftoevoer wordt afgesloten om te zien of dit binnen het juiste bereik gebeurt.
Ik hoop dat dit u helpt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33758 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: DISCOVERY 93 DRAAIT NIET BOVEN 4000 RPM
Wat er gebeurt, is dat er in de verdeler een inlaat voor de automatische vervroeging zit. Deze heeft niet de zuigkracht om de vervroeging te laten werken. Het probleem zit in dat deel. Deze slang die van de luchtinlaat (flowmeter) komt, zou meer zuigkracht moeten hebben, want die is erg zwak.