Zoek MDM

Bulletin

OPEL KADETT GSI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33407 door handmatig-mechanisch
OPEL KADETT GSI Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo... Ik ben de trotse eigenaar van een Opel Kadett GSI uit '89. Ik heb besloten hem langzaam zelf te repareren, met behulp van mijn eigen middelen. Hoewel ik het "Werkplaatshandboek" voor mijn auto van deze pagina heb gedownload, heeft het mijn andere twijfels niet weggenomen. Ten eerste: hoewel de lampen in orde zijn, werken het achteruitrijlicht en het mistachterlicht niet. Ik denk dat het een probleem met de zekering is, maar ik begrijp het bedradingsschema niet. Ten tweede: ik wil de remblokken voor vervangen, maar ik krijg ze er niet af. Heel erg bedankt voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33416 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: OPEL KADETT GSI

ToniA schreef: Groeten... Ik ben de trotse eigenaar van een Opel Kadett GSI uit '89. Ik heb besloten hem langzaam zelf te repareren, met behulp van mijn eigen middelen. Hoewel ik het "Werkplaatshandboek" voor mijn auto van deze pagina heb gedownload, heeft het mijn andere twijfels niet weggenomen. Ten eerste: hoewel de lampen in orde zijn, werken het achteruitrijlicht en het mistachterlicht niet. Ik denk dat het een zekeringprobleem is, maar ik begrijp het bedradingsschema niet. Ten tweede: ik wil de remblokken voor vervangen, maar ik krijg ze er niet af. Heel erg bedankt voor jullie hulp.

Het achteruitrijlicht kan de zekering of de schakelaar in de versnellingsbak zijn. Op het deksel van de zekeringkast staan meestal de effecten van elke zekering, dus je moet ze interpreteren.
Wat de pads betreft, het is simpel, maar het heeft wel wat details. Als je ze niet kunt verwijderen, betekent dit dat je geen ervaring hebt. Ik denk dat je hiervoor een professional of een deskundige vriend moet inschakelen, zodat je met een paar pesos te besparen geen ongeluk veroorzaakt met gevolgen voor jou en een derde partij.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44600 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp OPEL KADETT GSI
Hallo, mijn naam is Luis. Nou, ik weet niet of dit je helpt
met de remmen als ze voor zijn. Eerst moet je de zuiger van de remklauwen laten zakken.
Verwijder vervolgens de keerring, deze is gemaakt van staaldraad
. Aan de achterkant zitten rubberen pluggen die je kunt verwijderen. En binnenin zitten de schroeven, die een zeskant- of inbussleutel zijn.
Ik kan je de maat niet geven, maar het gaat tussen de 5 en 8 mm.
Schuur vervolgens de schijf en de nieuwe remblokken een beetje op.
Plaats ze op de juiste positie. Sluit de remklauw,
stel de schroeven af en sluit de keerring.
Herhaal hetzelfde met het andere wiel. "Belangrijk": zodra je de
banden hebt geplaatst, druk je herhaaldelijk op de rem om
de zuiger

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44603 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp OPEL KADETT GSI
Hoi ToniA, gefeliciteerd met je auto, wat zijn er nog maar weinig van over!! Je kunt ook op mij rekenen, ik heb een Calibra uit '92, ik heb ook een Kadett SV gehad en mijn Corsita GT NV... Ik wil hierbij nog even zeggen dat ik ze vrij goed ken, er zijn maar weinig storingen!! Nou, de remmen zijn je al min of meer uitgelegd, zodat je de remblokken makkelijker kunt verwijderen. In de remklauw zit een gat waar je een grote schroevendraaier in kunt steken en die je als hefboom kunt gebruiken om de cilinder naar achteren te duwen door op het remblok te drukken. Wat de achteruitversnelling betreft, de versnellingsbak heeft een MA-schakelaar, controleer die. En de mistlampen, het zou de bediening daarvan kunnen zijn, die is al jaren oud. Sluit in ieder geval niet uit om de achterste bedrading te controleren voor het geval er een blanke draad is door een tik tijdens het parkeren, enz. De rest, zoals mijn collega's je al hebben verteld, is prima. Groeten!!