Zoek MDM

Bulletin

MAF-problemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #33352 door handmatig-mechanisch
MAF-problemen Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden:

De vraag is simpel: wat gebeurt er of wat zorgt ervoor dat de luchtmassameter (LMF) loskoppelt? Ik vraag dit omdat in mijn auto de motor direct afslaat als de motor losgekoppeld wordt. Ik weet niet of dit normaal is, want meestal is een losgekoppelde sensor afhankelijk van een andere sensor om de auto te laten werken en te voorkomen dat de auto afslaat. Ik denk daarom dat er een defecte sensor of een ander apparaat is.
DANK U WEL.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #33353 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: MAF-problemen
Hallo Caltovi, de ECU van elk automerk heeft zijn eigen "algoritmen" om problemen op te lossen in geval van sensorstoringen. Sommige Camry's hebben bijvoorbeeld MAP- en MAF-sensoren om te voorkomen dat de motor afslaat als een van deze sensoren uitvalt. Andere voertuigen hebben deze ondersteuning niet; de meeste gebruiken de basisfunctie van het inspuiten van overtollige brandstof in geval van een sensorstoring. Sommige motoren slaan af wanneer de TP-, MAP-, MAF-, CMP- en ongetwijfeld ook de CKP-sensoren losgekoppeld zijn. Interpreteer een defecte sensor niet verkeerd door deze los te koppelen. Als de motor afslaat, betekent dit dat de betreffende sensor essentieel is voor de berekeningen die betrokken zijn bij het verbrandingsproces.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #33358 door handmatig-mechanisch
Bedankt vriend voor je antwoord. Ik stelde de vorige vraag omdat ik een Impreza 1.8 uit 1995 heb en die heeft problemen met stationair draaien. Als hij koud is, accelereert hij tot 2000 tpm of meer (soms blijft hij hangen), dan zakt hij tot 1200 tpm en maximaal tot 1000 tpm als hij warm is. Een tijdje geleden heb ik de luchtstroom in de vlinderklep beperkt, waardoor de motor normaal stationair draait, maar oververhit raakt en de ventilatoren kort na het starten starten... Ik weet niet meer wat ik moet doen. :D.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #33360 door handmatig-mechanisch
Hallo, bij problemen met het stationair draaien wordt de IAC gecontroleerd en schoongemaakt, evenals de TPS. Ervan uitgaande dat de bougies, kabels, brandstof- en luchtfilters in goede staat zijn, kan het opwarmen aangeven dat de motor niet goed is afgesteld. Ik vraag u nu, als de motor warm is en u hem uit- en weer aanzet, draait hij dan stationair op 1000 toeren per minuut of accelereert hij tot 2000 toeren en zakt hij langzaam?