Zoek MDM

Bulletin

Citroen Berlingo HDI 1.6 defect

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #33315 door handmatig-mechanisch
Citroen Berlingo HDI 1.6 Failure Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb wat aanwijzingen nodig over de storing. De diesel Berlingo start erg langzaam, en dat lukt pas na zo'n 6-10 pogingen. Ik heb gecontroleerd of de gloeibougies (goede bougies) wel spanning krijgen. Ik heb de EGR (elektrostatische drukreductie) getest en het dieselfilter schoongemaakt. Dat zat vol water. Ik ben bang dat er een injector lekt, zoals olie of diesel. Bij het starten komt er nog steeds rook uit de injector. Eenmaal gestart, begint de motor zich te normaliseren en wordt hij bijna perfect. Hij slaat af en hetzelfde probleem doet zich opnieuw voor.
Ik zou het op prijs stellen als iemand me kan helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #33330 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen Berlingo HDI 1.6 storing
Er mag niets in of uit de injectoren komen. Als het lekt, kan de koperen ring die de cilinder afdicht defect zijn. Als ik jou was, zou ik ze eruit halen, kalibreren en opnieuw installeren, zodat je jezelf problemen bespaart.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #33336 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen Berlingo HDI 1.6 storing
Bedankt, Kikemec. Bedankt voor je vriendelijke reactie. Ik zal je vertellen wat er aan de hand is.

Fijne dag verder

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #33339 door handmatig-mechanisch
Hallo, probeer de slangen te vervangen. Het kan zijn dat er een lek is en er lucht in komt. Anders kun je een gasfles plaatsen en kijken of er gas uitkomt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden - 13 jaar en 7 maanden geleden #33346 door handmatig-mechanisch

WAL7ER schreef: Ik heb wat aanwijzingen nodig over de storing. De Berlingo diesel start erg langzaam, na ongeveer 6-10 pogingen lukt het hem wel. Ik heb gecontroleerd of de gloeibougies spanning krijgen, het zijn goede bougies, ik heb de EGR getest en het dieselfilter schoongemaakt, dat zat vol water. Ik ben bang dat een injector lekt, zoals olie of diesel, en als hij probeert te starten, komt er nog steeds rook uit de injector. Eenmaal gestart, begint de motor te normaliseren totdat hij bijna perfect is. Hij slaat af en hetzelfde probleem doet zich opnieuw voor.
Ik zou het op prijs stellen als iemand me kan helpen.

Wat is de kilometerstand? Het is zeer goed mogelijk dat uw probleem een te lage brandstofdruk bij het starten is, die minimaal 120/150 bar zou moeten zijn. U zult dit moeten scannen om dit te controleren, aangezien dit de belangrijkste oorzaak is dat deze motoren niet willen starten. Het verhelpt de dichtheid van de injectoren, maar dit is niet de oorzaak van uw probleem.

Opmerking: Probeer de injectorbevestigingen opnieuw aan te draaien. De bronzen ring comprimeert na verloop van tijd, verliest zijn dikte en gaat lekken. Mogelijk hoeft u deze niet te vervangen en bespaart u uzelf veel werk en de moeite van het verwijderen ervan als ze te vastzitten.
Laatst bewerkt: 13 jaar 7 maanden geleden door . Reden: pdt