Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet epica DHC 6 cilinder motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33273 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Epica DHC 6-cilindermotor Geplaatst door manual-mecanica
HALLO, IK BEN OP ZOEK NAAR DE CHEVROLET EPICA WERKPLAATSHANDLEIDING. IK HEB VERSCHILLENDE PROBLEMEN MET MIJN AUTO EN VEEL MONTEURS ZEGGEN DAT DE AUTO NIET WERKT EN DAT IK MIJN AUTO GRAAG WIL REPAREREN.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33287 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Epica DHC 6-cilindermotor
Het is lastig om deze handleidingen gratis online te vinden, maar misschien kunnen we u helpen als u ons de problemen vertelt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden - 13 jaar en 4 maanden geleden #33305 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Epica DHC 6-cilindermotor
Ik heb de auto gekocht van een dame. Het grootste probleem was eerst de lambdasondebank, daarna de versnellingsbak met het kleppenhuis. Het kleppenhuis is vervangen en de katalysator is verwijderd om het probleem te verhelpen. De auto heeft een jaar lang zonder problemen gewerkt en er is dagelijks onderhoud gepleegd. Nu vertelt de monteur me echter dat de motor moet worden nagekeken vanwege de blauwe rook die hij uitstoot. De compressie is 5 maanden geleden gemeten en die is ongeveer 150 tot 185. De sensorbank geeft problemen. Het kleppendeksel is nat van de hitte. En alsof dat nog niet genoeg is, is het oliefilter eruit gehaald. Toen ik keek, bleek er 4 liter olie te weinig te zijn. Ik heb het filter en de filterhouder vervangen en het filter is verwijderd, maar nu komt er olie uit de pakking en uit het kleppenhuis. Als ik gas geef, klopt hij, maar de versnellingsbak lijkt niet te tikken. Daarom ben ik op zoek naar de handleiding. Ik weet niet wat u aanbeveelt.
Laatst bewerkt: 13 jaar 4 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33329 door handmatig-mechanisch
Het laatste deel is me niet helemaal duidelijk, maar als de auto olie lekt, zou er een probleem kunnen zijn met de O-ringen. De blauwe rook kan twee oorzaken hebben: O-ringen of klepsteelafdichtingen. Naar mijn mening is een motoronderhoudsbeurt het beste, zodat je je geen zorgen hoeft te maken. En als je een metaalachtig, kloppend geluid hoort en het komt van de motor, neem dan het zekere voor het onzekere en laat een motoronderhoudsbeurt uitvoeren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33340 door handmatig-mechanisch
Oké, bedankt voor de hulp, daarom zoek ik de handleiding. Hoe dan ook, heel erg bedankt, vriend.