Zoek MDM

Bulletin

Zou het kunnen dat twee van mijn kleppen zijn doorgebrand?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33118 door handmatig-mechanisch
Mijn auto is een Renault 11 uit 1994. Laatst, toen ik hem van benzine naar diesel wilde omschakelen, sloeg hij terug en kwam er veel witte rook uit. Mijn eerste reactie was om hem uit te zetten. Daarna wilde hij niet meer starten totdat ik de ontstekingstijd iets had vervroegd. Hij heeft een paar dagen goed gereden en begon toen weer problemen te geven. Mij werd verteld dat het aan de verdeler lag, dus ik heb die vervangen en afgesteld, maar het probleem is er nog steeds. Je kunt aan de uitlaat horen dat er lucht wordt aangezogen; als je er een doek of zak overheen houdt, wordt die eruit geblazen en er weer ingezogen... en twee van de cilinders werken niet. :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33127 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Zou het kunnen dat twee kleppen zijn doorgebrand?
Het is mogelijk dat de kleppen bij het vervangen van de warme motor verbogen zijn in plaats van verbrand, maar je hebt hoe dan ook geen andere optie dan de cilinderkop te verwijderen, tenzij er geen vonk in die cilinders is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33164 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Zou het kunnen dat twee kleppen zijn doorgebrand?
Alle vier de bougies vonken, en dat verbaast me. Ik heb de doppen verwijderd, en ze vonken wel als ze buiten de motor zitten, maar niet als ze aangesloten zijn

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33172 door handmatig-mechanisch
Je hebt geen andere optie dan de cilinderkop te verwijderen en te controleren. Controleer daarnaast, voordat je de cilinderkop verwijdert, de compressie om een ​​luchtlek in het inlaatspruitstuk uit te sluiten. Ik denk dat er verder niets meer aan te doen is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33212 door handmatig-mechanisch
Allereerst moeten we de compressie meten om te weten waar we naar moeten zoeken; als er geen of een zeer lage compressie is, kunnen de zuigers verbogen of beschadigd zijn.