Zoek MDM

Bulletin

Zou het kunnen dat twee van mijn kleppen zijn doorgebrand?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33118 door handmatig-mechanisch
Mijn auto is een R 11/94. Toen ik laatst probeerde over te schakelen van benzine naar gas, sloeg hij terug en kwam er veel witte rook uit. Mijn eerste reactie was dus om hem uit te zetten. Daarna startte hij niet meer totdat ik de verdeler een beetje naar voren schoof. Hij liep een paar dagen en toen viel hij weer uit. Ze vertelden me dat het de verdeler was. Ik heb hem vervangen en afgesteld, maar het is nog steeds hetzelfde. Je merkt via de uitlaat dat hij lucht aanzuigt. Als je er een doek of een zak op legt, spuugt hij het uit en blaast het weer terug... en twee van mijn zuigers reageren niet... :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33127 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Zou het kunnen dat twee van mijn kleppen verbrand zijn?
Ja, het is mogelijk dat de kleppen verbogen of verbrand zijn bij het vervangen van de kleppen bij een warme motor. U hebt echter geen andere keus dan de cilinderkop te verwijderen, tenzij er helemaal geen vonk meer is in de cilinders.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33164 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Zou het kunnen dat twee van mijn kleppen verbrand zijn?
Alle vier de bougies vonken, en dat verwart me. Ik haal de doppen eraf, ze vonken aan de buitenkant, maar niet als ze aangesloten zijn :dry:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33172 door handmatig-mechanisch
Nou, je hebt geen andere keus dan de cilinderkop op te tillen en het andere ding te bekijken. Voordat je hem optilt, meet je de compressie om alle twijfels weg te nemen dat het geen luchtlek in de inlaat is. Ik denk dat er verder niets te onderzoeken valt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33212 door handmatig-mechanisch
Meet eerst de compressie om te weten waar we naar op zoek zijn. Als er geen compressie is of deze zeer laag is, kunnen de zuigers verbogen of beschadigd zijn.