Zoek MDM

Bulletin

Hyundai Matrix 2005 CRDI start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33024 door handmatig-mechanisch
Hyundai Matrix 2005 CRDI start niet. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Hyundai Matrix CRDi uit 2005 met een driecilindermotor. Hij start wel, maar slaat dan af. Het probleem is dat ik de handleiding van de motor nodig heb. Ik heb de brandstofpomp in de brandstoftank gecontroleerd met een externe spanningsbron en die pompt brandstof naar het filter. Als ik het contact aanzet, is er spanning, maar na 3 seconden valt het signaal weg. Als ik de motor blijf starten, wordt de pomp niet opnieuw geactiveerd. De brandstoffilters zijn vervangen. Wanneer ik het brandstofsysteem ontlucht met de eerste pompactivering, start de motor wel, maar slaat dan weer af. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, of heeft iemand de handleiding van de motor?
Deze motor heeft een hogedrukpomp, maar lijkt geen tandwielpomp te hebben om brandstof naar het lagedrukcircuit te pompen. Zou het kunnen dat de elektrische pomp het lagedrukcircuit van brandstof voorziet?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36855 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp "Hyundai Matrix 2005 CRDi start niet".
Zoals ik het heb gezien, werkt de elektrische pomp alleen als het contact aan staat; zodra de motor start, blijft het brandstofcircuit werken met alleen de boosterpomp. Als deze stopt, kan dat komen doordat er lucht in het systeem komt vóór de hogedrukpomp, of doordat de pomp een te lage doorstroomsnelheid levert. Gebruik een diagnoseapparaat om te controleren of de brandstofsensor defect is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36856 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp "Hyundai Matrix 2005 CRDi start niet".
Hoi, hoe gaat het, mijn vriend? Je moet het in die auto vaak scannen. Als het niet aangaat, komt dat doordat de nokkenassensor kapot is.