Zoek MDM

Bulletin

Mijn Grand Vitara 1.6 uit 2005 met 3 deuren heeft een piepend riemprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33026 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Grand Vitara 2005 1.6 - 3-deurs riem piept?
Ik raad je aan om de originele band te kopen; die zijn weliswaar duurder, maar gaan langer mee en besparen je een hoop gedoe.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33066 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Grand Vitara 2005 1.6 - 3-deurs riem piept?
Als ik het over riemen van het type A of type B heb, komt dat doordat ze verschillende hoeken of profielen hebben. Je moet de hoek van de poelie vergelijken met die van de riem; de hoek van de riem moet overeenkomen met de hoek van de poelie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33067 door handmatig-mechanisch
Kijk, V-riemen verschillen in de breedte van de platte kant; die varieert van 8 mm tot 14 mm. Als het piepen afkomstig is van de stuurbekrachtigingsriem wanneer deze zijn maximale spanning bereikt, komt dat doordat de riem te weinig spanning heeft of dunner is dan de riem die hij gebruikt. Hierdoor raakt de riem de onderkant van de poelie, waardoor het lijkt alsof hij los zit, terwijl hij eigenlijk wel strak gespannen is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33070 door handmatig-mechanisch
Ik had niet de hele discussie gelezen. Als het 's ochtends is, komt het door de laadstroom van de dynamo tijdens het opladen van de accu. Ik raad je aan om de output van de dynamo te controleren; die mag niet hoger zijn dan 14,2 volt. Vervang ook de riem. Het piepen stopt niet door de temperatuur; de dynamo vermindert zijn werkbelasting tijdens het opladen van de accu. Een dynamo kan tot 2 pk aan vermogen uit een motor halen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33076 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat dat het wel eens zou kunnen zijn...
als ik het goed begrijp, komt het doordat de dynamo in het begin overbelast raakt, door de riem? Maar ze zijn allebei nieuw, en na een paar weken heb ik ze nog een keer strakker gezet om ze in te rijden.
Het is vreemd, want soms gaan er twee of drie dagen voorbij zonder geluid, maar soms stap ik 's ochtends uit of nadat de auto lang heeft stilgestaan ​​en piept hij als een gek. Nog iets: soms piept hij als ik de airconditioning aanzet, maar niet altijd, alleen als de auto lange tijd uit heeft gestaan.