Zoek MDM

Bulletin

Mijn Grand Vitara 1.6 uit 2005 met 3 deuren heeft een piepend riemprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33079 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Grand Vitara 2005 1.6 - 3-deurs riem piept?
Het gaat daar niet om; het probleem is dat wanneer je 's ochtends de auto start, de dynamo via de regelaar op volle capaciteit werkt totdat de accu is opgeladen. Tijdens deze werking komen de riemen extra te staan. Riemen hebben de neiging om uit te rekken als ze nieuw zijn, dus probeer ze als volgt opnieuw te spannen: plaats een liniaal aan de langere kant tussen de poelies en zorg er bij het spannen voor dat er ongeveer 3 mm speling is. Onder belasting zou die spanning voldoende moeten zijn

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33093 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Grand Vitara 2005 1.6 - 3-deurs riem piept?
Hallo. Controleer de riemen elke ochtend op vocht voordat u de motor start. Een vochtige riem slipt, hoe strak hij ook gespannen is. Controleer ook op koelvloeistoflekkages. Ik had een soortgelijk probleem met piepende riemen voordat ik de motor startte, en het bleek een klein slangetje te zijn dat lekte en op de trillingsdemper druppelde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33139 door handmatig-mechanisch
Oké... dat zou kunnen...
bedankt...