Zoek MDM

Bulletin

Het vervangen van de distributieriem van een Hyundai Getz 1.5

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32980 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik zou graag willen dat u me alles vertelt wat ik nodig heb om de timing zelf te doen, zodat ik een duidelijker beeld heb. Ik snap wel wat mechanica is, maar ik heb het nog nooit vervangen aan de Getz van mijn vader. Het is een 1.5 CRDI uit 2005, driecilinder.
Hoeveel kost het ongeveer? Ik heb ook al nagedacht over de hulpaandrijfriem, waterpomp en distributieriem, en wat kost het bij een garage?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #33194 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Distributieriem vervangen bij een Hyundai Getz 1.5
het eerste dat u moet doen, is de nokkenas- en krukastandwielen markeren en vervolgens de zuiger van cilinder één in compressiestand zetten. En de nokken zo verplaatsen dat de kleppen van cilinder vier gekruist zijn. Na deze procedure de spanner losmaken, de riem verwijderen, zoveel mogelijk waterpomp, waterafdichtingen, riem en spanner vervangen. Zorg ervoor dat er geen enkele tand van het tandwiel draait of, als deze niet op u past, de grote vervangen. Als u het in een werkplaats laat doen, kost het u ongeveer 40.000 of 60.000 euro, afhankelijk van de werkplaats, maar als u het zelf doet, bespaart u veel geld. Ik hoop dat het u helpt

. Doei.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.