Zoek MDM

Bulletin

Vervanging van de distributieriem op een Hyundai Getz 1.5

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32980 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik wil graag alles weten wat ik moet weten om zelf de distributieriem te vervangen, zodat ik een beter beeld heb. Ik heb wel wat verstand van autotechniek, maar ik heb het nog nooit gedaan bij de Getz van mijn vader, een 2005 1.5 CRDi 3-cilinder.
Wat zijn de geschatte kosten? Ik heb er ook aan gedacht om meteen de multiriem, waterpomp en distributieriem te vervangen. Wat zou dat bij een garage kosten?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33194 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp Re: De distributieriem vervangen van een Hyundai Getz 1.5
Markeer eerst de nokkenas- en krukastandwielen. Plaats vervolgens de zuiger van cilinder één in de compressieslag. Beweeg de nokkenas zo dat de kleppen van cilinder vier elkaar overlappen. Maak na deze procedure de spanrol los, verwijder de riem en vervang zoveel mogelijk onderdelen: waterpomp, waterkeerringen, riem en spanrol. Zorg ervoor dat de tandwielen geen tandje verschuiven, anders wordt de motor te groot. Als je dit bij een garage laat doen, kost het je ongeveer 40.000 tot 60.000 (valuta niet gespecificeerd), afhankelijk van de garage, maar als je het zelf doet, bespaar je veel geld. Ik hoop dat dit helpt

. Tot ziens.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.