Zoek MDM

Bulletin

LUV DMAX 2008, schakelt niet meer naar de 5e versnelling.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32979 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een LUV DMAX 3.5 benzine uit 2008 met een lage kilometerstand (2000 km). Bij het accelereren met een constante snelheid tussen 100 en 130 km/u schiet de versnellingsbak herhaaldelijk uit de 5e versnelling. Kunt u mij hierover adviseren? De auto is zo goed als nieuw; hij heeft van 2008 tot recent in de opslag gestaan, waarna ik hem heb gekocht en voor het eerst in gebruik heb genomen. Alvast bedankt voor alle informatie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32983 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: LUV DMAX 2008, schiet uit de 5e versnelling.
Controleer of de kilometerstand echt laag is. Het meest waarschijnlijke probleem dat ik kan bedenken is dat de synchronisator van de vijfde versnelling vastzit aan het rondsel, waardoor de versnelling eruit springt. Als dat het geval is, moet je de olie verversen. Vergeet niet dat LUV's motorolie in de versnellingsbak gebruiken, anders loopt deze vast. Herhaal ook een paar keer het schakelen naar en uit de vijfde versnelling terwijl de auto stilstaat, maar zorg ervoor dat je er wat kracht voor zet. Dat is alles wat ik kan bedenken

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33016 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: LUV DMAX 2008, schiet uit de 5e versnelling.
Hartelijk dank, Hector. Ik zal uw aanbeveling ter harte nemen en het nodige onderhoud uitvoeren.