Zoek MDM

Bulletin

DE STARTMOTOR DRAAIT DE TEGENOVERGESTELDE KANT OP

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3295 door handmatig-mechanisch
Jongens, het blijkt dat ik een Yamaha 80cc TZR heb en dat de startmotor de andere kant op is gaan draaien. En natuurlijk slaat de motor, zoals normaal, niet aan. Nu draait de startmotor naar rechts, terwijl ik denk dat hij linksom zou moeten draaien. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Of zou het een storing kunnen zijn in het relais dat de stroom erheen stuurt of zoiets? Is dit jullie ooit overkomen?
Bedankt
, groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3301 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: De startmotor draait de andere kant op.
Hallo, als je de ezel uit elkaar hebt gehaald en de magneetcomponenten erin zitten, heb je hem dan achterstevoren in elkaar gezet? Haal hem uit elkaar en keer de behuizing met de velden om. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3306 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: De startmotor draait de andere kant op.
Hallo, mijn naam is JuanJ, ik zal je vertellen, de 6 of 12 volt continue elektrische (start)motoren zijn afhankelijk van de verbinding (+ of -) om de draairichting te bepalen, het relais heeft absoluut niets te maken met de draairichting, correcte en serieuze verbinding, oprecht
JJ, ik begrijp het onderwerp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3307 door handmatig-mechanisch
Hallo, hoe gaat het? Controleer in deze gevallen de positie van de startborstelhouder. Als je hem kunt draaien, geef hem dan een kwartslag en de rotatie zal veranderen. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3313 door handmatig-mechanisch
Laten we eens kijken, waarom vraag je je collega niet eerst naar het project en wat hij in het begin heeft gedaan? En dan kunnen we hem een eerlijk antwoord geven, want ik denk dat we hem nog meer in de war brengen, naar mijn bescheiden mening, Alf.