Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de Megane 1.9dci

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32868 door handmatig-mechanisch
Problemen met de Megane 1.9dci Geplaatst door manual-mecanica
Allereerst wil ik iedereen even gedag zeggen, want dit is mijn eerste keer online.
Het probleem is dat ik een Renault Mégane uit 2002 heb gekocht, een 1.9 dci, en de eigenaar vertelde me dat de turbo kapot was. Dus heb ik een nieuwe turbo gekocht en gemonteerd. Maar toen kwam er veel witte rook uit, startte hij nauwelijks en kwam hij niet op toeren. Daarna heb ik de injectoren vervangen en de druk van de brandstofpomp gecontroleerd, en hetzelfde gebeurde... Ik weet niet of iemand me tips kan geven, maar het zou erg nuttig zijn.
Met vriendelijke groet en alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32888 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Megane 1.9dci
Hallo svb2008
, witte rook wordt veroorzaakt door lage temperaturen in een of meer cilinders. Dit wordt op zijn beurt veroorzaakt door water dat in een cilinder komt, of een scheur in een zuiger of cilinderbus. Het is raadzaam om de cilinderkop te laten zakken, een hydrostatische test uit te voeren en de pakking te controleren. Waarschijnlijk komt er water binnen. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32908 door handmatig-mechanisch
Het is waarschijnlijk dat je motor een lage compressie heeft. Wanneer je een nieuwe turbo plaatst, pomp je hem te veel op en door de gasontladingen die terugstromen naar de inlaat, stroomt er olie doorheen, wat leidt tot de witte rook. Wees voorzichtig, want de olie in de cilinder kan reageren als brandstof, waardoor de motor op toeren gaat draaien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32957 door handmatig-mechanisch
Hoi, bedankt voor alles. Het probleem is dat ik geen compressietester heb, dus aangezien ik de diagnose-unit nog niet heb kunnen aansluiten, heb ik een afspraak gemaakt met een monteur om hem aan te sluiten, maar hij heeft dat nog niet kunnen doen. Dus, als het geen compressiesensor is, wat raad je dan aan? Moet ik nieuwe zuigerveren en lagerschalen plaatsen en wat dan?
Trouwens, nogmaals bedankt voor de hulp!