Zoek MDM

Bulletin

Aandrijfassen verwijderen van een Maruti Suzuki

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32708 door handmatig-mechanisch
Suzuki Maruti aandrijfassen verwijderen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Ik kan de aandrijfas (interne homokineet) aan de versnellingsbakzijde van een Maruti Suzuki uit 2001 niet verwijderen. Ik begrijp dat het vergelijkbaar is met de Suzuki Hatch. Ik
weet niet hoe ik het moet doen, of ik de aandrijfas er gewoon uit moet trekken (wat ik al geprobeerd heb) of dat er een soort vergrendeling op zit. Ik moet de versnellingsbak verwijderen omdat de derde versnelling niet inschakelt.

Dankjewel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32721 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Suzuki Maruti aandrijfassen verwijderen
Je hoeft er alleen maar heel hard aan te trekken, of je kunt hem ook loswrikken met een hele lange platte schroevendraaier.
Hij heeft wel een slot, net als andere auto's, maar dat slot zorgt ervoor dat hij er niet makkelijk af kan, dus moet je hem loswrikken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32728 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Suzuki Maruti aandrijfassen verwijderen
Hartelijk dank, Othoniel, voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik zal doen wat je zei. Het is geen probleem als ik kracht zet en iets breek:droog: . Moet er eerst een onderdeel verwijderd worden, of maakt dat niet uit?

Fijne dag verder.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32729 door handmatig-mechanisch
Het maakt niet uit welke kant je het eerst verwijdert.
Sommige steekassen blijven plakken doordat ze al zo lang in gebruik zijn zonder te demonteren, en ze zijn moeilijker te verwijderen.
Maar met kracht en vaardigheid zul je, als ze loskomen,

hefboomwerking moeten gebruiken terwijl je de doos vasthoudt. Daarom raad ik aan om de doos te beschermen.
Zet een opvangbak klaar zodat er olie uit kan lekken wanneer de steekas eruit komt (dit is normaal).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #32829 door handmatig-mechanisch
Perfect, ik heb een hendel gebruikt. Het kostte niet veel moeite en beide kanten kwamen eruit. De olie lekte, omdat ik eerder de olie uit de versnellingsbak had gehaald. Aangezien de derde versnelling niet aangrijpt, is het duidelijk dat er een vork met veel speling is die vervangen moet worden. Nog een vraag: hoe weet je nou echt of een synchronisator kapot is?

Bedankt. Groeten uit het Chileense Patagonië.