Zoek MDM

Bulletin

Het verwijderen van de aandrijfassen van een Suzuki Maruti

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32708 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal.
Ik krijg de interne homokinetische koppeling (aandrijfas) aan de versnellingsbakzijde van een Suzuki Maruti uit 2001 niet los. Ik begrijp dat het vergelijkbaar is met een Suzuki Hatch.
Ik weet niet hoe het moet; ik heb al geprobeerd de as eruit te trekken, of misschien zit hij vast met een borgring. Ik moet de versnellingsbak eruit halen omdat hij niet in de derde versnelling wil.

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32721 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Het verwijderen van aandrijfassen van een Suzuki Maruti
Je moet er gewoon heel hard aan trekken, of je kunt het er ook afwrikken met een lange platte schroevendraaier.
Het heeft een slot zoals andere auto's, maar dat slot zorgt ervoor dat het er niet makkelijk afkomt, daarom moet je het eraf wrikken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32728 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Het verwijderen van aandrijfassen van een Suzuki Maruti
Hartelijk bedankt, Othoniel, voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik zal doen wat je zei. Is het erg als er iets breekt tijdens het uitoefenen van kracht:droog: ? Moet er eerst een onderdeel worden verwijderd, of maakt dat niet uit?

Fijne dag verder.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32729 door handmatig-mechanisch
Het maakt niet uit welke kant je eerst verwijdert.
Sommige aandrijfassen, doordat ze lange tijd niet zijn gedemonteerd, zitten vast en zijn moeilijker te verwijderen,
maar met kracht en handigheid lukt het uiteindelijk wel

. Je gebruikt de versnellingsbak als hefboom, dus ik raad aan om de versnellingsbak te beschermen.
Zorg ook voor een opvangbak, want er zal olie lekken als de aandrijfas eruit komt (dat is normaal).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32829 door handmatig-mechanisch
Perfect, ik heb wat kracht gezet, het kostte niet veel moeite, en beide kanten kwamen eruit. Er zat olie in, of het was gemorst, aangezien ik de olie al eerder uit de versnellingsbak had afgetapt. Omdat hij niet in de derde versnelling wil, is het duidelijk dat er een schakelvork met veel speling is die vervangen moet worden. Nog een vraag: hoe kun je eigenlijk zien of een synchronisator kapot is?

Bedankt. Groeten uit Chileens Patagonië.