Zoek MDM

Bulletin

STORING in mijn sprinter 313cdi,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32666 door handmatig-mechanisch
STORING in mijn sprinter 313cdi, Geplaatst door manual-mecanica
:kwaadaardig: Hallo vrienden, ik heb een ietwat vreemd of ingewikkeld probleem. Ik vertel jullie dat ik de hogedrukpomp van mijn Sprinter 313, de CDI, heb vervangen en tegelijkertijd injector nummer één heb verwijderd om de koperen afdichting te vervangen. Ik heb alles weer in elkaar gezet en de motor startte zonder problemen. Na een paar minuten ging er een EDC-storingslampje op het dashboard branden en sloeg de motor af. Ik dacht dat er lucht in het systeem zat. Ik ontluchtte de leiding en controleerde alles vanaf het begin. Ik controleerde de waterafscheiderfilters en het nieuwe brandstoffilter, oké. Ik heb niets abnormaals ontdekt. Ik start de motor opnieuw en hetzelfde gebeurt: hij slaat af en de EDC-storing verschijnt. Op het dashboard, tijdens het testen, merkte ik dat bij het losdraaien van de aansluitingen van een injector het EDC-lampje uitgaat en de motor niet afslaat. Het is vreemd, wie kan me helpen? Dank jullie wel, het is dringend, ik zit stil zonder werk en ik ben afhankelijk van mijn Sprinter.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32714 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: STORING in mijn sprinter 313cdi,
Het is een beetje vreemd, er komt geen lucht via de pomp naar binnen en er is misschien iets niet goed gemonteerd in de pomp. Want uit wat je zegt over de injector blijkt dat het beter gaat als je die losdraait. Er moet dus óf ontlucht worden, óf er komt lucht bij, denk ik.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.