Hallo allemaal. Ik heb een klein probleempje met mijn Avensis. Ik hoop dat iemand me wat advies kan geven.
Het probleem is dat de auto niet goed start. Als ik hem oppak, duurt het ongeveer 4 of 5 seconden voordat hij start (hij start altijd als een speer). Als hij start, en ik zet hem stil en start hem opnieuw, start hij perfect zodra ik hem aanraak. Maar als ik hem een tijdje stil laat staan, start hij weer. Ik dacht dat er lucht in het brandstofinjectiesysteem zat. Ik heb de leidingen naar de pomp (één voor één terwijl de auto draait) opengemaakt om alle lucht eruit te laten, maar niets. Het is nog steeds hetzelfde. Ik heb het luchtfilter verwijderd en weer in elkaar gezet, en het is nog steeds hetzelfde. Ik weet niet waar ik verder naar moet kijken, want het lijkt allemaal op lucht in het brandstofinjectiesysteem, maar ik kan het niet vinden.
Eerlijk gezegd kwam het door een vervanging van het dieselfilter, maar ik vraag me alleen af of het membraan dat het filter vult defect is en er lucht doorheen zuigt.
Wat denk je? Suggesties of ideeën?
De auto is een Toyota Avensis 20.TD uit 1999 (90 pk).
Bedankt.