Zoek MDM

Bulletin

slechte start TOYOTA Avensis.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3240 door handmatig-mechanisch
Toyota Avensis start slecht. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal. Ik heb een klein probleempje met mijn Avensis. Ik hoop dat iemand me wat advies kan geven.
Het probleem is dat de auto niet goed start. Als ik hem oppak, duurt het ongeveer 4 of 5 seconden voordat hij start (hij start altijd als een speer). Als hij start, en ik zet hem stil en start hem opnieuw, start hij perfect zodra ik hem aanraak. Maar als ik hem een tijdje stil laat staan, start hij weer. Ik dacht dat er lucht in het brandstofinjectiesysteem zat. Ik heb de leidingen naar de pomp (één voor één terwijl de auto draait) opengemaakt om alle lucht eruit te laten, maar niets. Het is nog steeds hetzelfde. Ik heb het luchtfilter verwijderd en weer in elkaar gezet, en het is nog steeds hetzelfde. Ik weet niet waar ik verder naar moet kijken, want het lijkt allemaal op lucht in het brandstofinjectiesysteem, maar ik kan het niet vinden.
Eerlijk gezegd kwam het door een vervanging van het dieselfilter, maar ik vraag me alleen af of het membraan dat het filter vult defect is en er lucht doorheen zuigt.
Wat denk je? Suggesties of ideeën?
De auto is een Toyota Avensis 20.TD uit 1999 (90 pk).
Bedankt.:(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3260 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: slechte start van TOYOTA Avensis.
dan is het mogelijk dat uw dieselcircuit ontladen wordt of dat de kachel in de auto is doorgebrand. Het kan zijn dat ze de klep op de filtersteun open hebben laten staan of dat ze het filter verkeerd hebben gemonteerd en dat het lucht aanzuigt. Als dat niet het geval is, kunt u een terugslagklep plaatsen, een terugslagklep die de diesel doorlaat maar niet laat terugkeren. Controleer de ontluchtingsschroef. Het kan zijn dat de ring ontbreekt of dat de o-ring aanwezig is. Voer die tests uit en laat het me weten. - alf

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3273 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: slechte start van TOYOTA Avensis.
Hallo weer.
Ik heb de gloeibougies gecontroleerd met een multimeter en blijkbaar zijn alle vier in orde (in de weerstandsstand, praktisch nul).
Ik heb het hele systeem opnieuw gecontroleerd. Ik heb het filter opnieuw gedemonteerd. De afdichtingen zijn perfect. Ik heb het weer in elkaar gezet en het filter goed vastgedraaid om te voorkomen dat er lucht in werd gezogen. Blijkbaar was het in orde, want er waren geen lekken. Ik heb het filter echter gevuld met de meegeleverde handpomp. Ik heb opnieuw geprobeerd het systeem te ontluchten door de brandstofinlaatleidingen naar de pomp open te draaien. De auto startte prima, zelfs met twee losse leidingen. Ik heb hem een tijdje stationair laten draaien. Ik heb hem afgezet, meteen opnieuw gestart en hij was in orde, maar na een uur startte ik hem weer, en het duurde ongeveer 5-6 seconden voordat hij startte. Ik snap het niet. Zou het de handontluchtingspomp kunnen zijn? Ik kan niets anders bedenken.
Iemand ideeën?
Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3282 door handmatig-mechanisch
Het is mogelijk dat er een lek is bij het filter, want als dat zo is, is het duidelijk. Ik weet niet welke filterhouder erop zit, maar ze hebben meestal een rubbertje dat vervangen moet worden. Als het een cartridgefilter is, moet je de koperen ring vervangen als die er op zit. En nog iets: de verwarmingselementen worden gecontroleerd door de brug te verwijderen die in serie staat met de 4 verwarmingselementen. Als je de brug verwijdert, neem je een kabel en doe je het ene uiteinde in de positieve pool van de accu en het andere uiteinde in de positieve pool van de accu. Je steekt hem in de kop van het verwarmingselement waar de moer gaat. Als hij eenmaal vonkt, is het verbruik, dus het is goed. Als dat niet zo is, is het fout. Ik hoop dat het je geholpen heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3290 door handmatig-mechanisch
Voer die verwarmingstest uit met de stroomkabel door de kabel of de plaat die ze allemaal verbindt los te koppelen of plaats de diesel-terugslagklep die bij u past, zodat het circuit niet ontlaadt