Zoek MDM

Bulletin

vermogensverlies in een Citroen C3 1.4 HDi uit 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32394 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: vermogensverlies in een Citroen C3 1.4 HDi uit 2003
Nou, geen vreemde geluiden of iets dergelijks, geen rook of iets dergelijks, wat mij een beetje stoort, bedankt Sertdi

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32395 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: vermogensverlies in een Citroen C3 1.4 HDi uit 2003
ddlcsa, nou, geen lampjes op het dashboard, geen vreemde geluiden, een jaar geleden ging er een injector kapot en die is gerepareerd, ik heb ook aan de flowmeter gedacht, maar ik ga andere dingen proberen voordat ik bij de flowmeter kom, wat vast een fortuin moet kosten... Ik heb het dieselfilter nog nooit vervangen, ik denk dat het tijd wordt om het te vervangen om te zien hoe het reageert. Bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32396 door handmatig-mechanisch
Verstopte uitlaten? Dat is ook een optie. Ik zal er eens naar kijken als ik wat tijd heb en kijken wat ik vind. Bedankt, Kikemec

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32397 door handmatig-mechanisch
Hoi Jose.P. Nou, hij heeft al 130.000 km... er moet iets vol roet zitten, hahaha. Eerst vervang ik het brandstoffilter, dan controleer ik de EGR en alles, de uitlaatpijp en de flowmeter. Maar als de flowmeter het begeeft, brandt er geen waarschuwingslampje op het dashboard.

Heel erg bedankt allemaal, jullie zijn allemaal geweldig!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32419 door handmatig-mechanisch
De waarheid is dat de flowmeter in de meeste gevallen niets aangeeft als deze defect raakt, en de enige manier om dit te achterhalen is door hem te testen met een diagnosetool. Als je hem echter nog nooit goed hebt laten onderhouden (luchtfilter, brandstoffilter), weet je al wat je als eerste moet doen voordat je grotere problemen krijgt.
Met vriendelijke groet.