Zoek MDM

Bulletin

vermogensverlies in een Citroen C3 1.4 HDi uit 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32394 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Vermogensverlies in een Citroen C3 1.4 HDI uit 2003
Nou, geen vreemde geluiden of zo, geen rook of zo, en dat baart me een beetje zorgen. Bedankt, sertdi.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32395 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Vermogensverlies in een Citroen C3 1.4 HDI uit 2003
ddlcsa, er branden geen waarschuwingslampjes op het dashboard en er zijn geen vreemde geluiden. Een jaar geleden was er een injector kapot en die is toen gerepareerd. Ik heb ook aan de luchtmassameter gedacht, maar ik ga eerst andere dingen proberen voordat ik die ga vervangen, want die kost vast een fortuin. Overigens... ik heb het brandstoffilter nog nooit vervangen; ik denk dat het tijd is om dat te doen en te kijken wat het effect is. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32396 door handmatig-mechanisch
Verstopte uitlaatpijpen? Dat is ook een mogelijkheid. Ik zal het nakijken als ik tijd heb en zien wat ik vind. Bedankt, kikemec

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32397 door handmatig-mechanisch
Hoi Jose.p, tja, hij heeft al 130.000 km op de teller... er moet wel ergens koolstofafzetting zitten, hehehe. Eerst vervang ik het brandstoffilter, daarna controleer ik de EGR-klep en de rest, ook de uitlaat en de luchtmassameter. Maar als de luchtmassameter kapot is, gaat er dan geen waarschuwingslampje branden op het instrumentenpaneel?

Heel erg bedankt allemaal, jullie zijn geweldig!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32419 door handmatig-mechanisch
De waarheid is dat een defecte luchtmassameter meestal geen waarschuwing geeft, en de enige manier om het probleem vast te stellen is door het apparaat tijdens het rijden te testen met een diagnoseapparaat. Maar als je het apparaat nog nooit goed hebt laten onderhouden (luchtfilter, brandstoffilter), weet je wat je als eerste moet doen om grotere problemen te voorkomen.
Met vriendelijke groet.