Zoek MDM

Bulletin

vermogensverlies in een Citroen C3 1.4 HDi uit 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden - 13 jaar en 9 maanden geleden #32329 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
de C3 van een familielid heeft een probleem: hij voelt erg traag aan tijdens het rijden, alsof de turbo niet werkt, en hij heeft het erg moeilijk op hellingen. Ik weet dat je niet veel van die motor kunt verwachten, maar ik heb andere auto's met dezelfde motor gereden die veel meer vermogen hebben.

Wat zou er mis kunnen zijn?

Alvast bedankt, groeten.
Laatst bewerkt: 13 jaar en 9 maanden geleden door . Reden: meest geschreven woord

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32342 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Vermogensverlies in een Citroen C3 1.4 HDI uit 2003
Op basis van wat je zei over het vermogensverlies, heb je ook geluiden gehoord? Ik bedoel, zoiets als een "pum-pum-pum-pum" geluid tijdens het draaien. Geen metaalachtig geluid, maar een loopgeluid dat harder wordt naarmate je gas geeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32349 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Vermogensverlies in een Citroen C3 1.4 HDI uit 2003
Hallo, allereerst moeten we terug naar de basis:
----onderhoud????
Hoe lang is het geleden dat u het brandstoffilter heeft vervangen?
Het vermogensverlies kan verschillende oorzaken hebben, maar als er geen waarschuwingslampjes op het dashboard branden, kan het ook komen door een injector of de luchtmassameter.
Voor een online diagnose hebben we meer informatie nodig om u te kunnen helpen (bijvoorbeeld overmatig motorgeluid of onregelmatig stationair draaien).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32359 door handmatig-mechanisch
Ik heb al diverse Citroëns gezien, en als het niet aan een onderhoudsbeurt ligt, komt het door een verstopt uitlaatsysteem. Als daar nog nooit iets aan gedaan is, moet je daar beginnen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #32361 door handmatig-mechanisch
Hallo, op basis van je beschrijving zou het probleem te maken kunnen hebben met de luchtmassameter, of het zou ook een verstopte katalysator kunnen zijn, hoewel je de kilometerstand van de auto niet hebt vermeld.
Veel succes, en ik hoop dat dit helpt.