Zoek MDM

Bulletin

vermogensverlies in een Citroen C3 1.4 HDi uit 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden - 13 jaar en 5 maanden geleden #32329 door handmatig-mechanisch
Hallo, heel goed. Nou, laten we eens kijken of je me kunt helpen...
De C3 van een familielid heeft een klein probleempje. Als ik ermee rijd, voelt hij erg zwak aan, alsof de turbo niet werkt. En op hellingen valt hij terug, wat vervelend is. Ik weet dat je niet veel van die motor kunt verwachten, maar ik heb in andere, identieke auto's met dezelfde motor gereden en die hebben aanzienlijk meer vermogen.

Wat zou er mis kunnen zijn?

Alvast bedankt. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 13 jaar en 5 maanden geleden door . Reden: meest geschreven woord

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32342 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: vermogensverlies in een Citroen C3 1.4 HDi uit 2003
Een vraag, gebaseerd op wat je zei over het vermogensverlies: heb je geluiden opgemerkt? Ik bedoel zoiets als een bang bang bang bang als hij het doet. Geen metaalachtig geluid, maar een geluid dat toeneemt naarmate je accelereert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32349 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: vermogensverlies in een Citroen C3 1.4 HDi uit 2003
Hallo, eerst even terug naar de basis:
----service????
Hoe lang is het geleden dat u het brandstoffilter heeft vervangen?
Het vermogensverlies kan aan verschillende factoren te wijten zijn, maar als er geen lampjes op het dashboard gaan branden, kan het ook aan een injector of de bekende flowmeter liggen.
Voor een online diagnose hebben we iets meer informatie nodig om u te kunnen adviseren (overmatig motorgeluid of onregelmatig stationair draaien...)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32359 door handmatig-mechanisch
Ik heb verschillende Citroëns gezien en als het niet door een onderhoudsbeurt komt, komt het wel door een verstopte uitlaat. Als ze er nog nooit iets aan hebben gedaan, dan is dat het begin.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32361 door handmatig-mechanisch
Hallo, uit wat je zegt, zou het enige probleem dat je zou kunnen hebben de flowmeter kunnen zijn, of een verstopte katalysator, hoewel je de kilometerstand van de auto niet vermeldt.
Met vriendelijke groet, en ik hoop dat dit helpt.